Eve ja Maria on Eesti omamaised sümbolid ilusast elust. Eve ja Maria on kui verstapostid, mille järgi võib mõõta, kuidas meie ettekujutus eesti oma tähtedest, ihaldusväärsetest vapratest ja ilusatest arenenud on.

Evet ja Mariat on ilus vaadata, nad on leib meie seltskonnaajakirjandusele. Ei möödu vist ühtegi nädalat, kui ei ilmuks emma-kummaga intervjuud, mõnd välkküsitlust või pomm- uudist. Mida arvab Maria Avdjushko sellest automargist või millist parfüümi eelistab Eve Kivi. Tõsi, viimasel ajal on Eve Kivi eksponeeritud küll rohkem seoses tülikate naabritega. Kommunaalprobleemid pole võõrad tähelegi.

Eve ja Maria samamärgilisuses on muidugi ka erijooni. Nende tähelend jääb teine teisele poole laulvat revolutsiooni. Kui eesti rahvusvaheline naine, maailma filmifestivalide diiva Eve Kivi tegi Eestis oma tuntuima rolli - "Viimse reliikvia" patuse nunna Ursula -, oli ukraina näitleja tütrena sündinud väike Maria vaevalt aastane.

Eve ja Maria pealt näeb, kuidas Eesti ilus elu on muutunud. Eve oli Inturisti-ajastu diiva, Maria üks meie esimesi paisu tagant pääsenud popkultuuri ikoone.

Eve kümbles Inturisti broshüüridel Viru hotelli basseinis. Eve jutustas oma poolpõrandaalustel loominguõhtutel Kinomajas kirglikust armuloost DDR-i tähe Dean Readiga. Publik saalis oli kui karikatuurilt, kus jahmunud hanekari poodiumil jalutavat jaanalindu jälgib.

Eve puhul kehtib armsalt sisu ja vormi ühtsus. Eve nooruslik välimus on harmoonias sisuga, mis tundub, et pole samuti kübetki vanemaks saanud.

Maria Avdjushko ampluaaks kujunes olla nii elus kui ka laval lapsnaine. Mida võimsamalt on näitleja kord märk, seda raskem on sellest välja murda. Seda uhkem on, et paaril viimasel aastal on Avdjushko oma vanalt absurdi-Maria orbiidilt väljunud ja teinud mõned täitsa tõsised rollid. Palju õnne!