Carlos Moreno: Toome hariduse 19. sajandist välja
Tänapäeva standardiseeritud üldharidussüsteemi lõid 19. sajandi vabrikandid ja bürokraatlik eliit, kelle eesmärk oli toota vabrikutesse lihttöölisi, mitte arendada loomingulist ja kriitilist mõtlemisoskust. Lojaalsus isamaale ja ühiskonda sulandumine, mida süsteem õpetas, on head eesmärgid, kuid teisalt propageerivad ideed, et mitmekesisus reostab kultuuri ja muudab keeruliseks ühest ühiskonnaklassist teise liikumise. Paljudes riikides, ka minu kodumaal Colombias, põrkab üldharidussüsteem samadele probleemidele. Hariduse kaudu toodetakse taas neidsamu negatiivseid ühiskondlikke väärtusi ja hoiakuid: ükskõiksust, rassismi, vägivalda, kiusamist, homofoobiat, fikseeritud soorolle. Maailmas, mis väärtustab pigem matemaatikat ja loodusteadusi, vaadatakse mööda pehmematest aladest nagu sotsiaalteadused ja filosoofia – ainetest, mis võimaldaksid inimestel eelnimetatud probleeme arutada ja neile lahendusi otsida.