Illustratsioon: Scanpix/EPL

Alates 1. septembrist on Tallinna kesklinn suurele osale autodele suletud, spetsiaalse kleepsuta liikuvaid seadusrikkujaid trahvitakse, üle 15-aastastel mootorsõidukitel on lubatud liikuda ainult kindlates tsoonides. Kõiki rikkumisi jäädvustavad radarid.

Kujutate ette, milline vahkviha puhkeks pärast linnavalitsuse säärast korraldust Eesti liiklusraevu, ummikutesse ja pealetükkivasse mürasse mattuvas pealinnas? Mõtleme korraks tagasi kasvõi Laagna teele ja filmivõtetele. Valitsuse suurim viga õllehinna tõstmise kõrval oleks ilmselgelt autosõitu piirata.

Ometi langetas möödunud sügisel just niisuguse otsuse üle kolme miljoni elanikuga Madridi endine linnapea Manuela Carmena keskkonnasäästlikkuse kava Plan A (õhukvaliteedi parandamise ja kliimamuutuse vastu võitlemise plaani) raames. Kesklinn oma rikka arhitektuuripärandi, värvikate barrio’de, tänavakohvikute ja muuseumidega muutus inimsõbralikumaks mitte ainult arvukate turistide, vaid ka kohalike elanike jaoks.

« Avalehele 19 Kommentaari
Loe veel: