Liiga paljudele on see, mis aga valitsuses tehakse liiga tavaline. Eriliselt silmakirjalik on kritiseerida Putini Venemaa majanduskeskkonda, kui meie oma silme all küsitakse eraettevõtjalt 4 miljonit eurot lubadusega jätta ainult sellisel tingimusel töö alles. Raha „õigesti” ei liigutatud ning eraettevõtja kaotas teenuse osutamise õiguse. Kui Juhan Parts oleks 2011 iseend kohe liigutama hakanud, siis oleks teenuse viimine riigiettevõtte kätte olnud läbipaistev, õiguslikult korrektne ja ausa konkurentsi põhimõtteid järgiv.

Aga Juhan Parts ei hakanud end kohe liigutama, vaid tegeles riigihangeta jäämurdja Botnica ostmisega, Estonian Airi ja Eesti Energia investeeringute kaitsmisega, tegeles isegi Haapsalu raudteega, aga siis väitis, et kiirtramm Viimsi on otstarbekam. Korraldas oma ministri lõppvaatuses ka ühe ebaõnnestunud hanke parvlaevateenuse ümberkantimiseks, võitles näiliselt vapralt Neinar Seliga ja siis tuligi sotsiaaldemokraat Urve Palo.

Viimane aga tausta ei teadnud ega tunnetanud, Reformierakonna 4 sidrunit jäid paigale ning värske minister nägi ainulaadset võimalust näidata koht kätte pahale kapitalistile. Näiliselt tõeline sotsialistlik võitlus, aga sisuliselt eirati õigusriigile omaseid käitumisreegleid ja avaliku halduse läbipaistvuse algpõhimõtteid. See poliitiline edevus segatuna poliitilise korruptsiooniga võib minna veel lähitulevikus rahva rahakotile kallimaks maksma kui lubatud. 125 miljonit eurot köetakse alles teenuse nn sissetöötamiseks.

Arvestades kõiki võimalikke tulevikuriske, mis on tekkinud ebaprofessionaalselt korraldatud parvlaeva liiniveo hankega, oleks saanud selle raha eest tagada saarlastele ja hiidlastele tasuta üleveo saarte ja mandri vahel. Kõik see tõestab ilmekalt, et miks on Reformierakonnal vaja partneriteks sotse ja IRLi. Esimesed on naiivsed diletandid ja teised pragmaatikud (tuletage meelde Juhan Partsi ähvardust, et kui ta ei saa Euroopa Kontrollkotta, siis alles ta näitab „uut poliitikat”).

Kas tõesti kedagi ei huvita fakt, kus rahandusministeeriumi hangete järelevalve osakond andis välja akti, kus fikseeris parvlaevahanke liiniveo õigustühisuse, aga reformierakonna juhitaval kabinetiistungil see poliitiliselt tühistati? See selgub ka uurimiskomisjoni ärakuulamisprotikollidest. MKMi kantsler Merike Saks on maikuus Eesti Päevalehes tunnistanud, et tõesti on 4 parvlaeva ehituslepingud väga halvad. Mitte kellegi kulm ei liigu. Keegi ei vastuta. Kes tegi? Kes kontrollis? Kas Eesti avalik haldus teeb vähikäiku 1990ndatesse?

Aga keegi pole isegi üritanud võtta kokku selle korruptsioonipesa vastutajate ringi. Aga palun, siis on esialgne nimekiri. Juhan Parts, Urve Palo, Remo Holsmer. Kes viitsib süveneda, see võib nimekirja täiendada.

Aga mis selle nimekirjaga peale hakata?