EAS-i 2017. aasta tegevuskavast on näha, et asutus sai sellest mullu ise ka aru. „Kui EAS ei suuda veenvalt põhjendada oma otsuste tagamaid, võib peale klientide ja partnerite usalduse vähenemise langeda ka töötajate motivatsioon,” kirjutatakse kavas. Ja nenditakse: „Peame olema valmis jagama avalikkusele sisukamat infot tehtud otsuste kaalutlemispõhjenduste jm asjaolude kohta.” Veel võib sellest umbes aasta tagasi koostatud dokumendist lugeda, et 2017. aastal avanevat EAS-il „ajalooline võimalus muuta totaalselt oma kuvandit ja mainet” ning peale juhatuse esimehe tuuakse nähtavale vähemalt kolm-neli EAS-i eksperti.

EAS-is töötab hulk kommunikatsiooniga tegelevaid inimesi, peale selle kasutatakse PR-firmade abi. Kui asutusel pole sellest hoolimata õnnestunud maineprobleemi lahendada, siis võib-olla polegi tal märkimisväärseid saavutusi.

Midagi sellist ei ole juhtunud. EAS-il on ikka rahapõletaja ja õhumüüja ning teisalt toetust küsivate ettevõtjate bürokraatiaga ahistaja ja projektikirjutajate tööstusharu sünnitaja maine. Riigikontrollist tuleb samal ajal analüüse sõnumiga „riiklikud toetused on vähese mõjuga”. Kõige viimati – juunis 2017 – öeldi seda eksporditoetuste kohta, varem on riigikontroll samale järeldusele jõudnud innovatsiooni- ja ettevõtlustoetuste puhul.

EAS-is töötab hulk turunduse ja kommunikatsiooniga tegelevaid inimesi, peale selle kasutatakse PR-firmade abi. Kui asutusel pole sellest hoolimata õnnestunud maineprobleemi lahendada, siis on kaks võimalust. Esimene: EAS-il polegi märkimisväärseid saavutusi, millega ebaõnnestumisi ja skandaale tasakaalustada. Teine: EAS-i kommunikatsiooniarmee teeb oma tööd halvasti.