Milline see raudtee siis olema peaks? Eesti majandusministeeriumi koduleht teatas veel 2011. aastal, et „728 kilomeetri pikkune Rail Balticu marsruut kulgeks kõige optimaalsemalt Poola piirini trajektooril Tallinn-Pärnu-Riia-Panevėžys-Kaunas. Reisirongil kulub selle vahemaa läbimiseks pisut rohkem kui neli tundi ning rongid väljuksid kuuel päeval nädalas iga kahe tunni järel." 

Kindlasti on paratamatu, et sellistele projektidele makstakse päris palju peale. Vähemalt esialgu. Kiirrong on aga lennukile päris konkurentsivõimeline alternatiiv: praegugi kulub koos kõigi ümberistumiste ja ooteaegadega lennujaamades Tallinnast Berliini või Varssavisse lendamiseks pea sama palju aega kui kuluks kiirrongiga, mis viib otse linnasüdamesse. Äri osas on transpordi puudumine Eesti üks suuremaid probleeme.

Võib eeldada, et kütusehinnad kallinevad edaspidigi ning see muudab lennu- ja maanteetranspordi rongiga võrreldes üha konkurentsivõimetumaks. Hiljemalt paari aastakümne pärast, aga raudteed ehitades ju pika ajahorisondiga arvestataksegi. Eesti peaks tegema raudtee ehitamiseks korraliku kalkulatsiooni - mis on Rail Balticu hind ja mis on ka selle puudumise hind.