Kindla peale mängiv ennustaja teeks panuse ka võimalusele, et eilne „sisseelamisraskus” on alles jamade algus. On ju endisele Tallinna abilinnapeale Arvo Sarapuule kuuluvast Atko grupist saanud ebakvaliteetse ja mis peamine, ohtliku ettevõtte sünonüüm. Viimati ületati uudisekünnis juulis ränga avariiga, milles sai vigastada 26 inimest.

Kõige drastilisemalt näitas Atko jultumust politsei veebruarikuine kontrollreid, mille tulemuste tõttu kõrvaldati liiklusest kuus (!) kontrollitud koolibussi seitsmest (Atko on tulemused kohtus osaliselt vaidlustanud). Ega kõrvaldamine aita – firma on saatnud busse liinile ka siis, kui politsei on otsesõnu keelanud seda teha.

Atko pattude register on nii pikk ja suhtumine ohutusse nii halb, et kõigi huvides oleks inimesi niisuguse vedaja kätte mitte usaldada.

Napsutanud ja väga napsutanud juhtide vahelejäämine, peatustest möödasõitmine, krooniline sõitude ärajäämine, puudulike dokumentidega juhid, sekka üks maani maha põlenud buss – see nimekiri peaks hoiatama iga terve mõistusega inimest juba enda elu huvides bussifirmat vältima.

Atko ärimudelist võib mingi loogikaga aru saada. Kui konkursse ei võida, siis hävid niikuinii. Kui teed konkurssidele märkimisväärse alapakkumise, saad nõudeid painutades veel tükk aega vegeteerida.

Riigi esindajad ei peaks hundi juttu uskuma ja sõitjaid ohtu seadma. Praegu läks midagi valesti. Põhja-Eesti ühistranspordikeskus on küll otsustanud tühistada lepingud Atko Liinid OÜ-ga, kuid Saue valla puhul peeti vormiliselt teist juriidilist isikut (Atko Transport OÜ) piisavalt usaldusväärseks.

Ei teinuks paha konsulteerida kasvõi Facebooki grupiga StoppAtko, kuhu inimesed laadivad praktiliselt iga päev ülevaateid rikkumistest. Vastu vaatab ebameeldiv, pealesunnitud ja tegelikult täiesti välditav argipäev. Atko-nimeline part prääksub valjusti ja selgelt: mind ei tohi usaldada inimesi sõidutama!