Tänasest Eesti Päevalehest saate lugeda, et turismiedendajad hakkavad nüüd soomlastele laial rindel edastama, et Eestis on veel palju muudki põnevat peale (nüüdseks suuresti kadunud) odavate hindade. Sellele strateegiale tulemiseks ei pea olema geenius, seda oleks võinud tõsimeeli alustada juba aastaid tagasi, aga eks inimesed püüa ikka lihtsamini läbi ajada, kuni lihtsamini saab.

Tubli, et turismiettevõtjad püüavad Soome turistide vähenemisest tekkinud ehmatuse mõjul ärile uutmoodi elu sisse puhuda.

Õnneks pole nüüdki hilja strateegiat muuta, sest lühipuhkuse sihtkohana on Eestil Soome turul alati mõningane eelis, kuna me asume nii lähestikku. Seda konkurentsieelist on viimasel ajal küll õõnestanud odavlennufirmad, pakkudes soomlastele võimalust veeta nädalalõpp sama või väiksema summa eest Eesti asemel mõnes kaugemas ja teistsuguses Euroopa riigis. Ent odavlendude konkurentsivõimet mõjutavad näiteks kütusehind ja keskkonnamaksud, mis võivad tulevikus nende ärile ebasoodsamaks muutuda. Nooremaid ja keskkonnateadlikumaid sihtgruppe võib aidata Eesti kasuks veenda ka kaugemale Euroopasse lendamise ökojalajälje võrdlemine Eestis käimise jalajäljega, mis on väiksem.

Niisiis, kui just Eesti ja Soome vahele uut raudset eesriiet ei kerki, pole Soome turistid me jaoks kunagi päriselt kadunud. Ole vaid tubli ja paku soomlastele häid põhjusi siia tulla. Peab muidugi arvestama, et veel hulk aega tuleb meil tegutseda mõningase vastutuule tingimustes, sest aastate jooksul on osal Soome turistidel tekkinud Eestist kerge tüdimus. Sellest üle saada aitab eelkõige aeg, värsketest pakkumistest ei pruugi alati piisata.

Vastutuulena mõjub ka tõsiasi, et soome keele oskus teeb Eestis vähikäiku. Soome turistide tagasitoomise plaani tähtsa põhimõtte, et Soome turistid peaksid tundma end Eestis nagu kodus, elluviimine võib seetõttu keeruliseks osutuda. Hea seegi, et turistidele vajalikesse digikeskkondadesse saab soome keele lisada ka väikese hulga keeleoskajate abiga.