Elektriautod trügivad sisepõlemismootori kõrvale Foto: Taavi Sepp

Euroopa Liidu tasandil on selle probleemiga juba mõnda aega tegeletud ja muude meetmete hulgas kehtestatud autotootjatele piirmäärad, kui suur võib olla nende toodetavate sõidukite keskmine heitkogus. Selle piirnormi ületajatele on ette nähtud ranged trahvid ja suuresti just see on tinginud elektriautode kiire arendamise.

Tihtipeale muutuvad elektromobiilsuse teemalised arutelud uskumuspõhiseks tulevikuunistuste ja -tehnoloogiate võrdlemiseks, millest pole lähiaastate kontekstis peaaegu mingit kasu. Me elame olevikus. Lugesin läbi Eesti automüüjate kodulehtedel olevate mudelite andmed. Uskuge või mitte, mitte ühegi Eestis praegu pakutava uue sõiduauto CO2 emissioon ei jää alla 95 g/km, mis alates 2021. aastast peaks olema müüdud autode keskmine näitaja.

Suur äri trahve maksta ei taha

Kui aus olla, siis olin eelmises väites pisut ebatäpne: selle näitajaga jäävad jänni sisepõlemismootoriga autod, elektrimootoriga mudelite CO2 heitkogus võib olla lausa null. Autotootmine on suur äri, milles liiguvad hiigelsummad. Suur äri ei taha suuri trahve maksta, sellepärast on pea kõik suuremad autotootjad aastaid elektriautosid arendanud ja lähiajal paisatakse hulk uusi mudeleid nii Euroopa kui ka Eesti autokauplustesse.

Avalehele
188 Kommentaari