Linnaliini bussid Foto: Jaanus Lensment

Sidet on siin vaid niipalju, et jutuks oleva bussifirma rajaja on poliitikast taandunud keskerakondlane, seega on seos üsna meelevaldne. Lõpuks veel järeldatakse lehe seisukohana, et koolibusside viperused oleks justkui tingitud mingist tasuta hüvede pakkumisest.

Ma olen nõus, et iga buss peab olema tehniliselt korras ja vedaja vastutab kvaliteedi eest. Kuid kummaline, et Harku vallavõimud ärkasid alles maanteeameti reidi peale. Kaebusi on olnud ju varemgi, kuid esialgu veab ikka seesama firma lapsi edasi. Septembrikuine reid, võib vanematest lehtedest lugeda, andis samasuguseid tulemusi, kuid vallajuhid jätkavad vanaviisi eelmise lepinguga.

Tallinnas veerem uueneb

Tallinna ühistranspordis selliseid kvaliteediprobleeme pole ja meie veerem on uuenev. Seega jutud sellest, et tasuta teenus ei saa olla kvaliteetne, ei pea paika. Saab olla kvaliteetne, kui ühistransport on küllalt tähtis prioriteet. Nii hangib Tallinn tänavu 100 uut gaasibussi.

Millest paraku leht ei räägi on see, et ühistranspordis on linnafirma tihtipeale väga hea lahendus. Linnale kuuluva Tallinna Linnatranspordi ASi bussidel ei ole ka reeglina taolisi probleeme kui mainitud Harku valla bussidel. Probleemid tekkisid hoopiski erafirma, MRP Linnaliinidega, kes teenindas kümnendikku Tallinna liinidest ja 1. veebruarist ennetähtaegselt teenuse osutamise lõpetas.

Tallinnas on Isamaa ja Reformierakond andnud meile korduvalt nõu Tallinna Linnatranspordi AS erastada. Täna, mil MRP Linnaliinid on sisuliselt maksejõuetud, ei taha ma ette kujutadagi, mida tähendaks see, kui oleksime TLT erastanud ja see muutuks maksejõuetuks. Seega oleks minu soovitus Harku vallale teha üks tubli vallaettevõte. Siis ei pea sõitma lapsed kõige odavama ja viletsamaga, vaid saate kasutada uusi hübriid- ja gaasibusse, nagu Tallinna ühistranspordis neid üha rohkem kasutusele tuleb. Kvaliteet paraku maksab.