Kärt Tominga tõi seltskonna- ja mitteseltskonnaajakirjanduse kaanele liigutav Tuhkatriinu-lugu sellest, kuidas ta pääses Helsingi linnateatris suurejoonelise "Heliseva muusika" peaosatäitjaks. Suurelt lavalt kõrvale astunud näitlejanna läks peaosatäitja leidmiseks korraldatud katsetele ja laulis ennast "Heliseva muusika" Mariaks. See tähelend paistab kõrvalt justkui muinasjutuunelma teostumine, kus peidusolevad oskused ja anne lõpuks ometi valla pääsevad.

Tegelikult polnud Kärt Tomingas sel hetkel Soome teatris sugugi enam uustulnuk. Kuulus vene lavastaja Kama Ginkas tõi üheksakümnendate keskel Helsingi Lilla Teaternis välja Anton Tshehhovi jutustuse "Daam koerakesega" ja Kärt Tomingas mängis seal peaosa. Partneriteks Soome teatri parimate hulka kuuluvad tähed. Ja kuigi see töö jäi Eesti pressi poolt tähele panemata, on "Daam koerakesega" vast kõige kaalukam näitlejasaavutus, millega Tomingas üldse maha saanud.

Kui otsida näitlejaid, kes kannataks võrdlust ka Soomes endale nime teinud Liina Reimanniga, siis kerkib esile vaid Kärt Tomingas. Ainult tema on näitlejana teinud tööd Soome oma aja tipplavastustes. Ja seda mitte üksnes lustakas muusikalizhanris.

Pärast "Heliseva muusika" meediakära Lõuna-Helsingis ja Põhja-Tallinnas on Kärt Tomingas leidnud tee muusikalilavadele ka Eestis. Endla ja Estonia ühistööna sündinud prantsuse menumuusikalis "Irma" sai ta nimiosa, mida esitas vaheldumisi Siiri Sisaskiga.

Hea lauluoskus torkas Kärt Tominga puhul silma juba kõrgkoolis, kus ta õppis koos Jaan Tätte, Marko Matvere ja Maria Avdjushkoga. Vahepeal näiski, et ta pöörab teatrimuusale selja ja hakkab kummardama vaid muusikat. Õnneks pole seda juhtunud. Eesti teater on leidnud näitlejannas üles selle, mille leidsid "Heliseva muusika" teinud soomlased. Seevastu temas peituvat Daami koerakesega pole siin veel avastatud. Loodetavasti seisab see avastus alles ees.

Andres Laasik