Kiired muudatused ühiskonnas toovad aga alati kaasa hulgaliselt müüte ja pooltõdesid. Siinkohal on paslik meenutada, et ulatuslikud nõiajahid ei toimunud mitte keskkajal, vaid said hoo sisse alles siis kui ühiskond pimedast keskajast välja hakkas tulema. Alati leidub ühiskonnas neid, kellele kiire areng hirmutavana tundub. Ja neid, kelle mõnusat äraolemist need muudatused riivama hakkavad. Võtaksingi siinkohal ette mõned enamringlevad müüdid ja väited, mis tänase ja tuleviku taksonduse ümber ringlemas on.

Väide number 1: Sõidujagajad suretavad välja takosjuhid

Kindlasti mitte. Taksonduse üks iseärasusi on see, et nõutavamatel tundidel ületab klientide arv oluliselt taksode suutlikuse. Vahel isegi mitmekordselt. Kes meist poleks seda mõnel reedeõhtul omal nahal tundnud? Tahaks sõita, aga vabu autosid pole. Sõidujagajad on aga need, kes sõidavad eelkõige just nendel tipptundidel - tööpäeva lõpus ning nädalavahetusel - vähendades klientide ooteaaega ja rahulolematust.

Vaadates pikemat perspektiivi võib kindlalt väita, et tänane taksoteenus jääb alles, kuid vaadates trende nii Eestis kui ka mujal, võib järeldada, et jagamismajandusest saab taksonduse igapäevane osa. Nagu ikka, ei maksa muretseda nendel taksojuhtidel, kes oma tööd hästi teevad ja kelle reitingud kõrged. Küll aga muutub olukord senisest veel keerulisemaks nendel taksojuhtidel, kelle kvaliteediga kliendid rahul pole. Kuid eks sama põhimõte kehtib ka kõikidel teistel elualadel.

Väide nr 2: Äppid suretavad taksofirmad välja

Mõningane tõde on selles väites sees. Ilmselt jääb alles küll paar suuremat tradistisoonilist taksofirmat, kuid viimase poole aasta meediakära näitab tegelikult üht- tänane olukord taksoturul on mitmetele taksofirmade omanikele vägagi ebamugavaks muutunud.

Oluline on tõmmata selge eraldusjoon taksofirmade ja taksojuhtide vahele. Taksofirmadele klientide ja taksojuhtide äppi kolimine kindlasti ei meeldi, sest neile tähendab see senise tulu vähenemist. Paljudele taksojuhtidele on äppindus aga toonud suurema efektiivsuse- rohkem kliente, väiksemad kulud.

Väide number 3: Sõidujagajad ei taga kvaliteeti.

Sõidujagajate taustakontroll on tänasel päeval sageli isegi põhjalikum kui taksojuhtidel. Kui vaadata klientide antavat tagasisidet, siis saavad sõidujagajad reegline ka kõrgemaid hinnanguid.

Kuid kvaliteedi tagamine ei sünni iseenesest. Näiteks Taxify Tallinna meeskonnas töötab täna kuus inimest, kes tegelevad ainult autojuhtide, klienditoe ja kvaliteedikontrolliga.

Häid teenusepakkujaid ja kehvi teenusepakkujaid on igas eluvaldkonnas. Läbipaistev reitingusüsteem aga toob nii tugevad kui kehvad juhid kiiremini esile. Sõltumata sellest, millise märgi all juht sõidab.

Paari aastaga on taksonduse turg märkimisväärselt muutunud ja on loomulik, et need muutused on kaasa toonud nii uuenduste pooldajaid kui ka vastaseid. Vaadates aga trende kõikjal maailmas on vist kõigile ilmselge, et muutustele enam kätt ette ei pane. Muudatuste kaasa toodud mugavustega on tänaseks harjunud liiga suur hulk klientidest ja taksojuhtidest. Oluline vast olekski selles avalikus debatis saada aru, millised ringlevatest väidetest on tõesed ja millised mitte. Maailm muutub. Küsimus on selles, kes sellest muutusest võidavad ja kes kaotavad, kes kohanevad ja kes loobuvad.