Alustades ise parajasti oma kaheteistkümnendat aastat koolis, tean öelda, et enamik õpilasi on tavaliselt hommikuti koolis väsinud ning ei suuda esimestes tundides piisavalt hästi keskenduda. Paljudele pole kindlasti võõras vaatepilt, et keegi tukastab lauale toetudes või tegeleb kõrvaliste asjadega, sest ei suuda väsimuse tõttu tähelepanu koondada. Ka minu jaoks on varajane tõusmine kooliminekuks kohati olnud kurnav.

Uuringud näitavad üht – varane algus mõjub halvasti

Unepuudus on väga laialt levinud probleem ning selle all kannatavad just eelkõige noored. Oxfordi ülikooli neuroteaduse instituudi professor Paul Kelley hinnangul võiks koolides nihutada tundide algust paari tunni võrra hiljemaks, et see sobituks koolilaste bioloogilise kella rütmiga. Katsed, mis uurivad inimese ööpäevaseid bioloogilisi protsesse, on näidanud, et noorte inimeste bioloogiline kell soodustab uinumist alles kesköö paiku