Politoloog: IRLi uute ministrite plaan näitab, et valitsus püsib esialgu vaid kohalike valimisteni
Seederil paistab olevat toetus erakonna sees, ministrite vahetust toetab tõenäoliselt ka erakonna juhatus. Seda, et uus esimees kujundab ümber ka osaluse valitsuses nii poliitikakujundamises (ehk maailmavaatelistelt valikutelt) kui ka ministrite koosseisus, võetakse ilmselt IRLis kui asjade loomulikku käiku. Võib öelda, et Seederil on hetkel (valitud uue juhi) mandaat sellist asja teha, mida poole aasta pärast tal enam ei oleks.
Mis kaalutlustel ja eesmärkidel ta ise valitsusest eemale jääb ning kas selline taktika poliitilises mängus on erakonnale hea või mitte, seda ei tea. Valitsusest eemale jäämine on ebatavaline, raskendab valitsuskoalitsiooni tööd, ent võib erakonna mainele ja reitingule samas mõjuda positiivselt – erakonna juht vaatab ja hindab valitsuse ja IRLi ministrite tööd kõrvalt, IRL saab mängida samaaegselt valitsuskoalitsioonis "sees ja väljas" (rahva ja valitsuse poolel) mängu.
Hetkel ei ole vast kellelgi kindlat plaani päris uue valitsuse loomiseks, ent kui planeeritaks valitsuskoalitsioonis osalemist kindlalt kaheks aastaks, siis ma usun, et Seeder läheks ministriks ka. IRList seega paistab, et valitsuse koosseis püsib kuni kohalike valimisteni – ja seniks kuni ELi eesistumine mööda saab – ning seejärel vaadatakse edasi, mis saab.
Seederit juhina paistabki iseloomustavat mõistuspärane inkrementalism - üks väike, mõistuspärane ja suhteliselt väike samm korraga. Ent erakonna reiting sunnib teda järjest muutusi tegema, selles mõttes on tal valida rohkem võimalike muutuste vahel – mitte muutuse ja mitte muutmine vahel.