Repliik: protest neljarajalise maantee vastu
Kolme Balti riiki hõlmav „sajandi projekt” Rail Baltic on isevärki seetõttu, et Eestis ollakse häälekalt selle vastu, aga Lätis ja Leedus valitseb vaikus. Miks nii?
KaheBalti riigi kodanikud näevad Rail Balticus kasu, aga meil väidab hulk inimesi, et see on kahjumlik projekt. Neil on õigus, kuid kas me maantee puhul räägiksime sama juttu? Kas samad inimesed hakkaksid protestima ka Tartu maantee neljarajaliseks ehitamise vastu? Seegi on ainult kulu, kui just teemaksu ei kehtestata. Igal aastal kulub maanteede remondiks kümneid, isegi sadu miljoneid eurosid riigi ja Euroopa Liidu raha. Kulu on, otsest tulu ei kuskil.
Jah, Eestis on tehtud suuri teeprojekte, millest on saanud naljanumbrid. Võtkem kasvõi Mäo rist. Lätis ja Leedus on aga teedesse pandud palju rohkem Euroopa raha ja nad tunnevad sellest kasu. Ka Rail Balticus näevad nad järjekordset projekti, mis muudab inimeste ja kaupade liikumise kiiremaks ja odavamaks. Näevad, et tekkida võivad uued ettevõtted. Nende ainus kriitika on: miks raudtee juba valmis ei ole? On nad tõesti meist rumalamad?