REPLIIK | Seal, kus algab Elron, lõpeb mõistus?
„Rongides esineb suveperioodil jalgrataste osas ületäituvust. Millist lahendust Teie eelistaksite?
* Ma ei ole märganud, et jalgrattaid rongis ebamugavalt palju oleks.
* Jalgrattaid on vahel palju, aga need ei ole minu jaoks oluliseks probleemiks.
* Palun vähendada jalgrataste arvu rongides, et teised reisijad mugavamalt ära mahuksid.”
Ja kõik. Puudub vastusevariant „Palun suurendada rongides jalgratastele (ja lapsevankritele) eraldatud ruumi, et nad paremini ära mahuksid” või midagi muud sellist. Võinuks lisada ka küsimuse: „Kas veaksite rongis jalgratast, kui selle eest võetaks eraldi tasu?”
Elroni praegune rahulolu-uuring on jalgrataste asjus mõttetu, sest annab klientide soovidest vildaka ettekujutuse. Küll aga annab ettekäände jalgratastele ja lastevankritele eraldatud ala vähendada, paigaldades joogi- ja näksiautomaadid kohta, kuhu muidu mahub kaks jalgratast, üks-kaks lapsevankrit või kaks istekohta.
Joogi- ja näksiautomaadi paigaldamine (esialgu õnneks katseks ainult ühte rongi) on teine märk, et Elronis hakkab mõistus kaduma. C-ala, kuhu katseeksemplar paigaldati, peab ju peale tavaliste sõitjate (paljudes peatustes saab rongist väljuda ainult C-ala kaudu) ära mahutama veel lastega sõitjad ja nende vankrid, jalgratastega sõitjad ja nende jalgrattad. Selles peavad liikuma mahtuma WC-s käijad ja joogiautomaatide paigaldamise korral ka nende juures käijad. Tundub, et inimesed, kellel tuli mõte C-alasse joogi- ja näksiautomaat panna, pole ise kordagi tipphooajal C-alas sõitnud.
Kui Elron lähema aasta-paari jooksul ronge juurde ei saa, võib „porgandite” tulekuga alguse saanud rongide populaarsuse suurenemine langeda ületäituvuse ohvriks.