Reigi pastoraat võõrustab kunsti juba kolmandat suve. Foto: Mari Peegel

Selle suve näitus kannab nime „Hotell” ja pakub ajutist kodu värskele Eesti ehtekunstile. Näituse kujundajad Maria Valdma ja Maret Kukkur on teinud panuse atmosfääri loomisele ja see on tõesti vingelt välja tulnud. Räämasvalgete seinte vahel, kõrgete lagede all ripuvad kui hõbeniidi otsas stendid teostega. Meeleoluvalgustid viskavad sinist ja roosat helki. Taustaks loksuvad Janek Murdi helilained. Õnneks on kunstiteosed piisavalt tugevad, nii et õhustik neid ära ei söö.

Pilleriin Jürisoo “Liivalossid” on ehitatud eri linnadest kaasa toodud liivast.
Foto: Mari Peegel

Adolfas Šaulise ja Mari Relo-Šaulyse “Investeermiskuld”
Foto: Mari Peegel

Kuna näitus annab hea pildi Eesti ehtekunsti tugevusest, vääriksid peaaegu kõik tööd esiletõstmist. Minu jaoks oli üks selle tummise supi rosinaid Adolfas Šaulyse ja Mari Relo-Šaulyse töö „Investeerimiskuld”, mille kuldsed kartulimugulad kehastavad levinud ettekujutust kunstist kui raha paigutamise võimalusest. Ulvi Haagenseni objektiseerias „Iga päev” terastraadile antud köögiräti kuju osutab ehtekunsti mõiste avarusele ja kordusele kui argielu sagedasele, ent vähe hinnatud motiivile. Pilleriin Jürisoo „Liivalossid” väljendab jällegi nutikat mõtet pakendada erilisi mälestusi ning Kristi Paabu kirsikividest ehted teevad šiki kummarduse aastatuhandete vanusele ehtematerjalile.

Foto: Mari Peegel

Kristi Paapi prossid
Foto: Mari Peegel
Pilleriin Jürisoo “Liivalossid”
Foto: Mari Peegel