VERSUS | Kas koolid peaksid esialgu loobuma õpilaste numbrilisest hindamisest?
Viimsi Gümnaasiumi e-õpilane
FOTO: Foto: Tiit Blaat
JAH
Kristi Vinter-Nemvalts, haridus- ja teadusministeeriumi asekantsler
Kaks esimest nädalat võiksid koolid ja õpetajad võtta aega, et mõelda, milline tagasisidestamise lahendus toimib kõige paremini ning millises mahus ja millise ajalise sammuga ülesandeid õpilastele anda. Pole mõistlik anda ülesandeid, mida tuleb lahendada aja peale või kindlal kellaajal. Õpilased pole kodudes ühesugustes tingimustes. Mõelda tuleb ka sellele, millised on kaugõppeks parimad kanalid ja vahendid.
EI
Karl Sander Kase, Isamaa noorteühenduse esimees
Põhikooli riiklik õppekava ütleb, et õpilane võtab võimetekohaselt osa enda õppimise eesmärgistamisest, õpib iseseisvalt ning õpib enda õppimist analüüsima ja juhtima. Teadmine, kas tööd hinnatakse või mitte, mõjutab paljude noorte õpimotivatsiooni. Kui ministeeriumist tuleb märguanne, et hindeid ei tohi panna, on selle tagajärg kaugõppest vähem huvitatud õpilased.