EI | Pole menetlusi ilma infota
Risto Kask, riigihalduse ministri nõunik
Risto Kask

Kahe riigi vahelise reisijate- ja kaubaveotunneli kavandamine ei ole võrreldav mõne kinnistu detailplaneeringu algatamisega. Seetõttu on ootuspärane, et planeeringu algatamise protsess on mõnevõrra aeganõudvam.

Riigil on vaja otsuse tegemiseks teada, kas majanduslikud tagajärjed ja keskkonnariskid, mis näiteks ettevõtja tegevuse lõpetamise korral võivad kaasneda, on riigieelarvest teoreetiliselt maandatavad või mitte. Kui riigil ei ole selget infot riskide hindamiseks, ei saa eriplaneeringut koostama asuda.

Arendaja huvi projektiga kiiresti edasi liikuda on arusaadav, samas on 2018. aasta detsembris esitatud taotluse lahendamine võtnud aega seetõttu, et arendaja ei ole seni andnud piisavat infot, et eriplaneeringu algatamise üle saaks otsustada. Samuti ei ole rahandusministeeriumi arendajale edastatud küsimused olemuselt „ehituslikud”, vaid seotud projekti teoreetilise realiseeritavuse hindamisega.

Küsimusi, mis realistlikkuse hindamisel tekivad, on mitmeid. Näiteks prognoosib arendaja oma programmis kaks korda suuremat reisijate- ja kolm korda suuremat kaubaveomahtu. Ministeeriumitel on põhjendatud vajadus saada teada, millest tulevad seesugused erinevused riikide ja arendaja prognoosides.