Sedapuhku libiseb LP Autost tavalisest rohkem läbi termin „nutikus”. Raivo Murde käis proovisõidul uue Audi lipulaeva A8-ga, mis peaks (teoorias) olema võimeline juba kolmanda astme isejuhtivuseks. Järelikult peaks see suutma ummikutes liigelda, kui kiirus on alla 60 km/h. 24 andurit, 14 ultrahelisensorit, neli 360-kraadist kaamerat ja nii edasi – nutikust küll! Tõsi, kas 1994. aasta esimest A8 peaks sellepärast juhmiks nimetama... Vaevalt küll.

Aga kui uskuda ülemaailmse transpordi- ja liiklusanalüüsiettevõtte INRIX andmestikku, polekski meil selle ummikunavigaatoriga just palju teha. INRIX on pannud ritta maailma kõige jubedama liiklusega linnad ja Eestil pole sellesse tabelisse asja. Maailma kõige halvema liiklusega linnas istuvad inimesed aastas ummikus üle nelja ööpäeva. Juhmilt kulutatud aeg? Oh jaa!

Audi-juttu jätkub meil seekord lausa igale leheküljele. Kuna täna õhtul on Eesti Laulu finaalsaade, rebisime nööbist ühel saatejuhil, mustkunstnik Meelis Kubol, kes on just nimelt Audi-mees. Ta räägib „Minu auto” rubriigis sellest ja teistest enda autolugudest.

Mõne sõnaga räägib Audist ka avalugu, mis mõtiskleb pisut varsti algava Genfi autonäituse üle ja proovib seda teiste maailma suurnäitustega võrrelda. Nimelt peaks Genfis rahva ette jõudma uus A6 ja ka elektrilinnamastur Audi e-tron. Pole ka ime, sest Genfi fookus on Euroopa tootjatel. Autonäitustel on pisut eneseleidmise aeg, sest autodesse jõuab üha rohkem nutikust ja aina targemad autod kipuvad hoopis tarbijaelektroonika messidele edvistama. On see pikas perspektiivis nutikas, juhmakas või loogiline ja paratamatu ühteheit, selgub aja jooksul.