Eesti peaministri amet on mõjukas Eestis, Euroopa Komisjoni oma kogu Euroopas, raske on seda mõju erinevates geograafilistes piirkondades mõõta. Eks sõltub ka töö tegijast, kui suureks see mõju osutub. Ja sõltub ka rahva hinnangutest, mis tavaliselt antakse tagantjärele.

Kas on juba ka esimesi mõjukad eesmärke?

Euroopa Liidus ühtse digitaalse turu loomine on päris suur väljakutse ja see ei sünni ühe dokumendiga, vaid eri valdkondades paljude otsustega. Ühtse turu tekkimist takistab kõige rohkem turu fragmenteeritus ja see on asi, millega digitaalvaldkonna asepresident peab tegelema esimesest päevast alates. Teiseks andmekaitsega seotud küsimused, usalduse taastamine. Edasi tulevad sagedusalade jaotamisega seotud küsimused. See on küll liikmesriikide kompetentsis, kuid koordineerimine jääb Euroopa Liidule, sest kui koordineerimist pole, siis turu fragmenteeritus aina süveneb. Ma usun siin pigem liikmesriikide vabatahtlikku koostöösse kui seaduse sunnil tegutsemisse.