Tegelikult on kasvanud piletitulu taga hoopis selle aasta alguse hinnatõus, mis eriti rängalt puudutas Tallinna sissekirjutuseta tudengeid, kes jäid ilma sõidusoodustustest.

Uus süsteem, mida abilinnapea kiidab, seisneb selles, et munitsipaalpolitsei piletikontrolörid sõidavad bussis kaasa ja kui avastavad piletita sõitja, üritavad jänest veenda siiski piletit ostma.

Paraku aga selgus munitsipaalpolitsei ja transpordiameti spetsialistidega rääkides, et abilinnapea on end ehtinud võõraste sulgedega: piletitulu on suurenenud küll, kuid seda pi­gem kevadise hinnatõusu arvel.

Kui mullu oktoobris oli piletitulu 21 miljonit krooni (1,34 miljonit eurot), siis selle aasta oktoobris kogunes seda veidi üle 23 miljoni krooni (1,47 miljoni euro) ehk tõepoolest üle kahe miljoni krooni enam.

Kas linnakodanikud on tõesti muutunud niisama? Seda oleks jõuluajal ilus uskuda, aga tõenäolisem on variant, et lisasissetuleku taga on selle aasta alguses kehtestatud hinnatõus.

Nimelt tõstis Tallinna linnavalitsus selle aasta alguses ühissõidukipiletite hindu ja kaotas Tallinna kõrgkoolides õppivate, aga väljaspool Tallinna sisse kirjutatud tudengite sõidusoodustused.