Pea aasta tagasi alanud suurema bussiradade joonimise käigus rõhutas abilinnapea Taavi Aas, et radade eesmärk on parandada ühissõidukite liikumiskiirust. Nüüd nendivad liikluseksperdid, et kuna bussid läbivad vahemaid varasemast kiiremini, tuleks tõsisemalt üle vaadata ka sõidugraafikud. Linnal seda plaani aga pole. „Kui bussid on graafikus ja nad ei seisa ummikus, siis ongi kiirus suurenenud. Liinide graafikuid ei ole plaanis muuta,” ütles Aas.

Liiklusekspert Marek Rannala leiab aga, et ühistranspordi kvaliteedi olulised osad on võrdselt nii ühenduskiirus kui ka graafikust kinnipidamine. Et ühistransport oleks konkurentsivõimeline, on koos graafikutest kinnipidamisega tähtis suurendada ka kiirust – seega on vaja graafikuid optimeerida vastavalt muutunud oludele. „Ressurss jäetakse lihtsalt kasutamata,” sõnas ta praeguse olukorra kohta.

Loe veel, kuidas saaks liiklusekspertide arvates pealinna ühistranspordiskeemi parandada.

Avalehele
64 Kommentaari
Loe veel: