“Piisavalt hea pakkumine oli,” möönis kaubamärgi üles töötanud Ösel Foodsi juhatuse esimees Olari Taal. “Lisaks otsustasime möödunud aasta kevad-talvel, et vähendame kaubamärkide arvu, kuna haldamine on liiga kallis.”

Osapooled hoiavad hinda saladuses, kuid tehinguga kursis olev allikas kinnitas Eesti Päevalehele, et Coca-Cola maksab Eesti juhtiva kaljakaubamärgi eest pisut üle 20 miljoni krooni.

Taali sõnul on Eesti toiduainetööstuses selline kaubamärgimüük erakordne. Saadud raha investeerib ettevõte Tartu tehasesse.

Coca-Cola Baltic Beverages Ltd. turundusjuht Aki Hirvonen ütles, et tehingule eelnes põhjalik analüüs. See selgitas, et Linnuse Kaljal on Eestis ja Lätis suur kasvupotentsiaal. Coca-Cola plaanib toodet läbi oma võrgu ka mujale eksportima hakata, Hirvonen nimetas Venemaad, Valgevenet ja Ukrainat. Sihikul on ka Leedu.

“Saime teada, et Ösel Foods on huvitatud müügist ja tahab rohkem mahladele kontsentreeruda, nii läbirääkimised aasta alguses käivitusid,” rääkis Hirvonen. Hirvoneni sõnul jääb toote juures kõik samaks. “Meil on retsept ja tootmisvarustus olemas ja hakkame tootma täpselt samamoodi.”

Olari Taali väitel olid investeeringud kaubamärgi loomisse väiksed. “Tegemist on nostalgiajoogiga,” märkis Taal. Ometi peetakse kalja langevaks kaubamärgiks ning 1999. aasta hiilgeaega ei tule enam. Coca-Cola esindajad usuvad, et näiteks aasta pärast pole kaubamärgi väärtuses olulisi muutusi toimunud.

Tootmine viiakse Coca-Cola Tallinna tehasesse üle nelja kuu jooksul. Seni toodab jooki Coca-Colale eraldi lepingu alusel edasi Ösel Foods.

Linnuse Kalja ostmisega suurendas Coca-Cola oma turuosa siinsel karastusjookide turul 50 protsendilt 60-le.

Möödunud aastal müüdi Linnuse Kalja 30 miljoni krooni eest ehk neli miljonit liitrit.