Kjersti-Elisabeth näitab, millised on tema õppegrupi unistused 2017. aastaks: paremad tingimused koolis käimiseks, palju huumorit, naeru, nalja ja lusti, arutelusid, tervist jne. Kooli filosoofia on motiveerida õpilasi, keskendudes nende tugevustele ja neid kuulates. Foto: Kadri Ibrus

Oslost lühikese sõidu kaugusel Drammeni linnas rahuliku fjordi ääres kõrgub suur majade kompleks. See on saanud teiseks koduks ligi 200 lapsele, kellel oli raskusi endale ühiskonnas koha leidmisega.

Siin asub Ung Invest AIB (tööinstituut Buskerudi maakonnas), õppeasutus noortele, kellel on mingil põhjusel kool pooleli jäänud. Paljudel neist on olnud õppimisega probleeme, osal eri käitumis- ja psüühikahäireid. AIB meetod on ootustele vastupidi olnud väga edukas: 94,5% kooli lõpetanuid läheb sujuvalt edasi tööle või tagasi õppima, osa noori isegi ülikooli. Enamik lapsi on koolis kaks-kolm aastat. Suur rõhk on juba sealsamas eri tööoskuste õppimisel.

Avalehele
12 Kommentaari