“Starter purunes kohe pärast seda, kui lennuki mootorid väljalendamiseks käivitati,” lausus Estonian Airi asepresident Erki Urva. “Kõik juhtus maa peal ja võin kinnitada, et millegi tõsisega tegu polnud, sest tehnilisi viperusi juhtub ikka ja kõigil firmadel.”

Estonian Airi lennundustehnika direktor Rait Kalda ütles, et ilmselt kiilus starter kinni ja seetõttu puruneski. “Reisijatele see intsident mingit ohtu ei kujutanud,” sõnas ta.

Erki Urva kinnitusel tuli mootori tehnilise rikke tõttu reis ära jätta ning firma organiseeris reisijatele sihtpunkti jõudmiseks piletid teiste lennukompaniide lendudele, kuid nii mõnedki reisijad pidid Eestisse sõidu edasi lükkama.

Asepresident lükkas ümber väite, nagu oleks lennuki mootorist leegid välja käinud. “Tulin ise just välismaalt ja mul oli vahemaandumine Frankfurdis. Lennukil polnud kuskil põlemisjälgi näha,” rääkis Urva.

Kalda sõnul ei saanud põlengut mingil juhul tekkida, kuna starter töötab suruõhu, mitte elektriga. Õhusõiduki parandamiseks tellis Estonian Air Londonist varuosad ning täna loodetakse lennuk taas sõidukõlbulikuks saada.

Urva kinnitas, et lennud Frankfurti ja tagasi jätkuvad endiselt.

Tänavu on see esimene tõsisem Boeing 737-500-ga juhtunud rike. Viimase intsidendi registreeris lennuamet 31. augustil, kui lennuki kapten katkestas Kopenhaagenist Tallinnasse lendama pidanud Boeingu väljaruleerimise stardiks ning lükkas lennu edasi järgmise hommikuni.

Lennu edasilükkamise põhjus oli selles, et mootori tühikäigul oli märgata mootorist väljuvate gaaside mõnevõrra suuremat helendust. Pärast kontrolli siiski hälbeid ei avastatud.

Intsidendid

• 9. jaanuar – regulaarreisil Tallinnast Vilniusesse lennukiga Fokker. Intsidendi põhjustas tehniline rike parema mootori pöördemomendi automaatikas.

• 16. jaanuar – regulaarreisil Tallinnast Stockholmi lennukiga Fokker. 20 minutit pärast õhkutõusu tekkisid häired parema mootori generaatoris.

• 23.veebruar – sooritas Fokker 12 minutit pärast starti maandumise tagasi Tallinnas, kuna ilmnesid häired teliku ja kriitiliste kohtumisnurkade signalisatsiooni töös.

• 18. juuni – kaotas Vilniusest startinud lennuk Fokker tõusul hermeetilisuse ja reisijate salongis tekkis ukse juures suur müra.

• 16. juuli – Tallinnast Hamburgi lennanud lennukil Fokker süttis tagatiibade ebasümmeetrilist väljalaset signaliseeriv tabloo.

• 20. august – umbes 40 minutit pärast starti ilmnesid Hamburgi lennanud Fokkeril vasaku mootori pöördemomendi kõikumised.

• 24. september – sooritas lennuk F-50 maandumise Stockholmis tagatiibu kasutamata, kuna laskumisel oli süttinud hoiatustuli. Tallinnas süttis laskumisel hoiatustuli uuesti ja maanduti tagatiibu kasutamata. Allikas: Lennuamet