Eesti esimene tarbijakäitumise neurolabor võib poliitikuid osavalt võimule aidata
Tarbijakäitumise neurouuringud on nüüd ka Eestis. Esialgu on uuri-tud pakendeid ja reklaame, kuid muu maailma kogemuse kohaselt saab nii ka poliitikuid võimule aidata ja kõrge intressiga laenu müüa.
Poola peaminister Donald Tuski toetust kasvatati valimiste eel neuroturunduse abiga 10%. Chicago ülikoolis tehtud uuring aga näitas, et laenupakkumine, millel on naise pilt, on meeste jaoks ahvatlevam kui soodne intress.
Möödunud aastal jooksis Eesti telekanalites reklaam, milles üks elektrifirma kutsus vaatajat lepingut sõlmima ja lubas, et nii talitades võib liituja võita terveks järgmiseks aastaks tasuta elektri. Uuringufirma TNS Emor analüüsis reklaami oma tuliuues neurouuringute laboratooriumis. Ootuspäraselt selgus, et reklaam tundus vaatajaile meelitav. Kui aga reklaamile reageerimine sekund sekundi kaupa lahti võeti, ilmnes, et nooremas sihtrühmas tekitas positiivse emotsiooni hoopis miski muu kui elekter. Nimelt näidati liitumisele meelitavas kaadris sülearvutit (registreeru internetis), seejärel alles järgnes tasuta elektrit lubav kaader.
Analüüs näitas, et nooremas sihtrühmas tekitas positiivse reaktsiooni arvuti nägemine. Noored arvasid, et võita võib arvuti. Sülearvuti võib maksta oluliselt vähem kui aastane ports elektrit. Seega võinuks firma reklaami ümber teha ja kuluka auhinna asemel välja panna odavama. Milleks raisata, kui tarbijal läheb tuju heaks üksnes arvuti pilti nähes? Kampaaniat siiski ümber ei tehtud, kuid see on hea näide sellest, miks on oluline, et neuroturundus ja tarbijakäitumise neurouuringud on jõudnud nüüd ka Eestisse.