“Initsiatiiv kalja kohta teabe saamiseks tuli lisaks Aafrika divisjonile ka Ungarist ja eelmise nädala lõpus Bahreinist,” ütles Coca-Cola Balti regiooni välissuhete juht Kerttu Olmann-Mõis. “Kuna info on värske, siis tagasisidet veel saanud pole, kuigi tootenäidised on teele läinud.”

Olmann-Mõis kinnitas, et lihtsustatud äriskeemi kohaselt saadetakse positiivse vastukaja korral retsept huvitatud riikidesse. Seejärel alustatakse kalja tootmist kohalikus Coca-Cola tehases, turustades jooki sealse kaubamärgi all.

Millise kaubamärgi all kalja Aafrika maades tutvustatakse, seda Olmann-Mõis veel öelda ei osanud. Lätis saab toodet osta Pilskalna Kvasi nime all, mis tähendab tõlkes Linnuse kalja. Leedu turul kannab kali nime Bajoru Gira ehk Bojaaride kali.

Olmann-Mõisa sõnul on selle sarnaseid tooteid maailmas olemas, kuid mitte identseid. “Eestile on kasu rohkem moraalne, Eesti kui riik võib saavutada tuntust konkreetse projekti õnnestumise korral, näiteks Ungaris,” lausus Olmann-Mõis. “Arvata võib, et huvi hakatakse tundma ka toote algupärandi vastu.”

Ta märkis, et rahaliselt saab Linnuse kalja edust kasu Coca-Cola kompanii süsteem tervikuna. “Samas on võimalikest mahtudest veel vara rääkida.”

The Coca-Cola Company ostis eelmise aasta juuni alguses kaljakaubamärgi Linnuse kali ja Läti kaljamargi Pilskalna Kvass pisut enam kui 20 miljoni krooni eest kaljamärgi ülestöötajalt, Lõuna-Eesti ettevõttelt Ösel Foods.

Ösel Foodsi juht Kuldar Leis ütles, et ta vestles paar kuud tagasi Coca-Cola esindajatega, kes mainisid, et on kalja ka väljaspool Baltimaid maitsmiseks andnud ning positiivset vastukaja leidnud.

“See on ehe näide sellest, et on asju, mida meil ei olnud võimalik teha,” kommenteeris Leis. “Suur korporatsioon saab aga läbi oma süsteemi luua tohutut sünergiat ning toodet üle maailma levitada.”