Tõstan prae ja salati taldrikule ja lähenen kandikuga kassale. Võtan kätte nutitelefoni*, mis näeb välja nagu täiesti tavaline telefon, ja küsin müüjalt, kas siin mobiiliga maksta saab. SEB panga sööklaproua ilme jääb leti alla peidetud makseterminali võttes stoiliseks. Telefonis ühtegi nuppu vajutamata panen selle terminali peale ja kohe kostab pikemat sorti piiks. Järgmisel hetkel trükib kassa välja tšeki koos kirjaga „NFC makse”. Sellisel moel võiks kunagi tulevikus mobiiliga makseid sooritada kõik Eesti suuremate pankade kliendid.

Täna käivitasid pangad koos mobiilioperaatori EMT ja Tallinna Kaubamaja grupiga paar kuud kestva pilootprogrammi. Seepärast ei maksa imestada, kui näete lähiajal Kaubamajas, mõnes Tallinna Selveris või kuskil kohvikus mõnda 150-pealisse katsejäneste gruppi kuuluvat inimest, kes maksab oma arve just nii: telefoniga korraks kaarditerminali puudutades.

Loe edasi, kuidas mobiilse rahakoti süsteem täpsemalt töötab, milliseid teenuseid sellega veel siduda saab ning millal jõuab kätte aeg, kui poes mobiiliga reaalselt maksta saab.

Avalehele
185 Kommentaari
Loe veel: