Eestis on lennuõnnetuse toimumine vähetõenäoline
Möödunud nädalal lennuametis valminud hädaolukorra riskianalüüs paljude kannatanutega õhusõidukiõnnetuse kohta näitab, et sellise katastroofi tõenäosus Eestis on väga väike. Lennuõnnetus, mis toob endaga kaasa 30 raskesti kannatanut, võib halvimal juhul juhtuda ühe lennukiga 10 000-st. Arvestades, et mullu toimus Eestis 44 981 lennuoperatsiooni 1 449 037 reisijaga, võib seega neli lendu lõp-peda katastroofiga.
Lennuameti peadirektori Koit Kaskeli sõnul lähtutakse tagajärgede hindamisel negatiivseimast stsenaariumist. „Reisilennuki kukkumine kohta, kus viibib korraga palju inimesi, näiteks avalik üritus või kaubanduskeskus, võib kaasa tuua katastroofilisi tagajärgi eelkõige inimeste elule ja tervisele – mitukümmend hukkunut, üle 400 raskelt kannatanu,” selgitas ta.
Statistika järgi loetakse kõrge riskitasemega lennuperioodiks 11 kriitilist minutit, mille jooksul toimub 85% lennuõnnetustest: kolm minutit stardil ja kaheksa minutit maandumisel. Kuigi Tallinn jääb rändlindude lennuteele ja Ülemiste järv on lindude lennuväljaks just kevadel, siis näitab senine statistika, et lindude eemalepeletamine lennuväljadelt on olnud tõhus ja lindude põhjustatud lennuõnnetusi Eestis olnud ei ole.