Nimelt pole Eesti elanikud küsinud elektriautode ostmiseks toetust nii kiires tempos, kui majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ja Kredex eeldasid. Toetusprogramm peaks kavakohaselt lõppema novembris ja selleks ajaks loodeti eraisikutelt saada 500–550 taotlust. Praegu on aga rahuldatud vaid 39 taotlust, millest suurem osa on esitatud alles viimase paari kuu jooksul, kui Nissan tõi ka Eesti turule mudeli Leaf.

„Oleme aru saanud, et on suur hulk tarbijaid, kes ei soovi kohe ühe suure sammuga minna puhtalt elektriautode peale üle,” rääkis Kredexi elektromobiilsuse programmi juht Jarmo Tuisk ja lisas, et väga palju küsitakse, kas elektriauto ostmise toetus kehtib ka laetavatele hübriidsõidukitele, nagu Opel Ampera või Chevrolet Volt.

Teiseks põhjuseks, miks elektriautod pole menukaks osutunud, tõi Tuisk, et peamiselt pakutakse väikeklassi sõidukeid. „Autoturu analüüs näitab, et tarbijad ei hüppa ühest segmendist teise. Eestlasi huvitavad aga ennekõike suured universaalkerega autod,” lausus ta. Kuid selliseid elektriautosid veel saada pole.