Estonian Air on andmeid alati kiivalt varjanud. Täpsed numbrid on ärisaladus. Tero Taskila ei ole nõus liinide täitumusprotsendist rääkima. Siiski annavad tema ja Eesti Päevalehega kõnelema soostunud Estonian Airiga tihedalt seotud allikas aimu, mis liinidel toimub.

Selgub, et näiteks taganutetud Londoni liin oli kahjumlik ja tootis raha asemel kulu. Peamiselt seetõttu, et Londonisse lennati kõigest paar-kolm korda nädalas. Samas võib lennufirma rõõmustada Moskva ja Skandinaavia pealinnade vahelise liikluse üle: Stockholm, Oslo ja Kopenhaagen on rahateenimise mõttes tulutoovad. Eelkõige seetõttu, et sinna lendab firma mitu korda päevas. Ka Peterburi-Tallinna-Thbilisi liin on väga hästi lennatav. Kiievi liin on kuidas kunagi.

Londoni lendude kaotamise suhtes nendib Taskila, et kuigi lennufirma üritas saada kohta maailma ühele suuremale, Heathrow’ lennuväljale, ebaõnnestus see paljuski hinna pärast. „Kui valdavalt on lennunduses nii, et lennuvälja tasud sõltuvad sellest, millise lennukiga lennatakse, siis Heathrow ei tee vahet, kas maandub A380 või väike Embraer. Hind on ikka üks ja antud juhul meie kahjuks,” selgitab Taskila.

Londonis on viis lennujaama. Taskila ei ole maha matnud võimalust Londoni lennud taastada, kuid läbirääkimised pole lootustandvaid tulemusi andnud. „Meie jaoks on väga olulised ka lennujaama teised sihtpunktid. Meie kliendi jaoks ei ole London sihtpunktina sageli lõplik,” räägib Taskila.

Soome väikelinnade Jyväskyla, Joensuu ja Kajaani liinid on erineva täitumusega. „Kui Kajaani on väga kehv, siis teised väikesed linnakesed on väga korraliku täitumusega liinid. Norra Trondheim on kõikuv: nädala sees võib lennuk inimtühjalt lennata, nädalavahetustel on puupüsti täis. Peamiselt lendavad norralased. Suurem osa eestlasi ei ela napi rahakoti tõttu lihtsalt Norras puhkamist ja ajaveetmist üle,” märgib allikas. Taskila lisab, et suviti lendavad näiteks Trondheimi liinil põhiliselt turistid, külmemal ajal aga peamiselt ärireisijad.

Milline on Estonian Airi jaoks „hea” liinitäitumus? Kui suudetakse maha müüa vähemalt 70% lennuki istekohtadest, võib lennuga rahul olla. Odavlennufirmade liinitäitumuse protsent peab valdavalt kõrgem olema, vähemalt 80%, sest nende piletid on odavamad.