Tarbijakaitseamet on hakanud kaebusega tegelema, ametil on asja uurimiseks aega 30 päeva. Oboloni õlle kohta pole varem kaebusi esitatud. Tarbijakaitseameti kinnitusel on õlut turustavat firmat Brook Hansen probleemist teavitatud.

Trahv juba oktoobri alguses

Tallinna ettevõtlusamet on saanud septembri algusest saati hallitava õlle kohta kaks kaebust. Kuigi ettevõtlusamet tegi hallitanud Oboloni õlut turustavale firmale juba oktoobri alguses trahvi, on mõned ebakvaliteetsed õllepudelid siiani poelettidel.

“Hallitanud Obolon oli müügil kahes Tallinna poes: Säästumarketis ja Citymarketis. Kaheliitrise punase plastikpudeli korgi alla oli tekkinud hallitus,” ütles ettevõtlusameti hinna ja tarbijakaitse teenistuse järelevalveosakonna juhataja Peeter Ühtegi.

“Õlut sisse toov firma võttis süü omaks ja me karistasime teda rahatrahviga. Kuna firma on probleemist teadlik, oleks ta pidanud hallitama läinud õlle kohe poodidest ära korjama,” lisas Ühtegi.

Brook Hanseni juhatuse liige Aleksandr Uskovski kinnitas samas, et firma on teinud kõik endast oleneva, et hallitanud õlu müüki ei satuks.

Säästumarketitest ja Citymarketitest on ebakvaliteetne õlu tema sõnul juba ära koristatud. “Me tegime kõik võimaliku, et seda õlut ei müüdaks,” kinnitas ta.

Lätis ära põlatud õlu

Samas möönis Uskovski, et mõned ebakvaliteetsed õlled viimasest, Lätist tulnud partiist võisid siiski müüki sattuda ning üksikuid korgi alt hallitanud õllepudelid võib poodidest leida veel kuni kahe kuu vältel.

Ukraina päritolu õlle endise sissetooja ja turustaja Linna Joogid direktori Sergei Melniku sõnul saabus ebakvaliteetne õlu Eestisse augustis.

“Hallitanud õlu tuli esmalt Lätisse ja kui seal ilmnes, et see on ebakvaliteetne, saatsid lätlased selle tagasi. Seesama õlu tuli mingil põhjusel Eestisse,” lausus Melnik.

Augusti algusest Oboloni õlut Eestisse toova firma juhatuse liige Uskovski ütles, et esimesed probleemid hallitanud õllega tekkisid juba varem, kui Oboloni õlut tõi sisse OÜ Linna Joogid. Kui ilmnes, et Lätist saabunud õlu oli samuti ebakvaliteetne, otsustati see kohe hävitada. Vastavate lubade puudumise tõttu pole seda aga siiani tehtud.

6. oktoobril pidas toll tasumata aktsiisimaksu tõttu kinni neli Lätist tulnud Oboloni saadetist. Saadetistes oli enam kui 172 000 liitrit õlut, millest enamik, üle 140 000 liitri oli kasutuskõlbmatu.

Praeguseks on aktsiis tasutud, osa kaubast vabastati tollijärelevalve alt 21. oktoobril ja ülejäänu neli päeva hiljem. Eile teavitas maksu- ja tolliamet mittekvaliteetse kauba vabastamisest ka järelevalveorganeid.

Hallitus tekkis õllepudelites Uskovski sõnul seetõttu, et pudelid olid halvasti pestud. Korgi alla tekkisid mikroorganismid ja pudelid läksid hallitama.

Inimesed ostavad umbropsu

Jalatsid ja telefonid

Hoia kviitung alles

•• Kõige rohkem laekub tarbijakaitsjaile kaebusi jalatsite ja mobiiltelefonide kahjustuste kohta, väga raskeid kaebuseid on ehitusteenindusega seoses.

•• Tänavu esimese üheksa kuuga on tarbijakaitsjad saanud ligi 1500 kirjalikku kaebust.

•• Toidukaupade puhul tuleb vaadata, et “parim enne” poleks möödas, ka söökide-jookide koostist tuleb vaadata.

•• Kindlasti tuleb vaadata, kas ostutšekk on olemas. Alla 300-kroonise kauba ostmisel ei pea kaupmees tšekki andma, see tuleb ise küsida. Muidu pole hiljem õigust pretensiooni esitada.