Selle teate juures on jäänud suuresti tähelepanu alt välja aga tõsiasi, et koguni kaheksas Eesti 15-st maakonnast korraldab hetkel vedusid OÜ ATKO Liinid, mille suurosanik on Keskerakonna liige, Tallinna abilinnapea Arvo Sarapuu. Seega saab keskerakondlasest ministri miljonijagamisest suurimaks võitjaks praeguse seisuga keskerakondlasest ärimees.

Arvo Sarapuu rõhutas korduvalt, et tema bussiettevõtet dotatsioonide sisuliselt kahekordistumine ei puuduta. „Meid see ei mõjuta. Meie tulu see üldse ei mõjuta, meie saame tariifi,“ kinnitas Sarapuu. „See tähendab piletitulu ja dotatsiooni kokku. Kui osaleme hangetel, saame töö läbi hangete, kus pakutakse hinda ja bussi vanust. Ettevõte sellest rohkem ei saa, tema saab ikka nii nagu ta pakkunud on.“ Kui see ATKO-t kui vedajat kuidagi ei mõjuta, siis kuhu see dotatsioonide eeldatav 21 miljoni eurone kasv läheb? Piletitulu kadumine makstakse kinni dotatsioonist, seega lõpuks saab raha endale ikka bussifirma.

Majandus- ja taristuminister Kadri Simson kinnitas, et ATKO ei saa kavandatavast muudatusest mingeid eeliseid. „Vedaja tulukus ja kulukus jääb ikka samaks nagu see täna on. Liinilubasid jagatakse konkursi alusel,“ ütles ta.

Loe täpsemalt homsest Eesti Päevalehest!