Eks seda oli arvata, et nad tulevad, ja tulemine pole ka läbi. Nordic Aviationi Groupi loomisel on kolm põhjust. Esiteks tagada ühenduste katkematus ehk päästeoperatsioon, teiseks pikemas perspektiivis ühenduste tagamine Euroopaga. Kolmas aspekt on nende juures ökonoomne olla. Kindlasti ei ole väikses riigis lennundusäri pidamine kõva rahateenimine ja alguses on kulud nagunii suuremad. Me ei tohi aga eeldada, et riik annab meile raha juurde. Meie asi on nüüd otsustada, kas hakkame uute tulijatega konkureerima või vabastab see meie ressursse, et laieneda teistesse sihtkohtadesse. Kui SAS tahab siia tulla Rootsi või Taani maksumaksjate raha põletama, siis vaatame, kaua nad seda teha tahavad. Liinide avamine võis olla ka nendepoolse päästeplaani osa.

Millal te otsustate, kas teil on mõtet SAS-iga konkureerida ja üksteist näiteks Stockholmi liinil dubleerida?

Kõigepealt tahame näha nende lõplikku lennugraafikut ja hinnapoliitikat, sest nad alustavad ikkagi alles järgmisest nädalast. Kindlasti ka küsime SAS-ilt, mis on nende pikemad plaanid. Meie oleme kindlasti paindlikumad – meil on võimalus graafikut ümber sättida ja teha mõni alternatiivne liin. SAS-i otsus ei sündinud kindlasti üleöö ja nende tulekuks võib olla kaks põhjust. Kas nad üritavadki meid välja süüa – mis on väga ebatõenäoline SAS-i puhul, sest nende lennukulud pole meie omast odavamad, pigem vastupidi. Või nad uskusid, et meie ei jõua nii kiiresti tegutsema hakata ja asemele tuleb näiteks Air Baltic, kes nende kliendid ära võtaks.

Loe edasi homsest Eesti Päevalehest!