Maali restaureerijaid juhendav Hilkka Hiiop ütleb, et restaureerimisel järeleandmisi ei tehta ja kui vaja, töötatakse ööpäev läbi. Selle juures peab aga ettevaatlik olema, kuna värv pudeneb kergesti. Foto: Hendrik Osula

„Kui kõrge see olla võiks?” hõikab kõrgete tellingute ees maali pearestaureerija Hilkka Hiiop lae all olevatele tudengitele. Mõned ütlevad, et ei julge pakkuda, kuid kostub ka arglik „14”. „Lepime siis kokku, et tellingud on 14 meetrit kõrged,” ütleb Hiiop.

Täpselt nii kõrgele lae alla tuleb turnida, et maalile ligi pääseda. Tallinna Kaarli kiriku pärliks peetav Johann Köleri fresko „Kutsuv Õnnistegija” on muutmata kujul seisnud juba 130 aastat. Nüüd eemaldavad seitse kunstiakadeemia muinsuskaitse ja restaureerimise osakonna endist ja praegust tudengit Hilkka Hiiopi juhendamisel sellelt tolmu esemega, mis meenutab väikest švammi. „Pintsliga ei saa pühkida, sest muidu pühiksime me ka värvi maha,” kirjeldab Hiiop aeganõudvat tööd. Tolmu suurest kogusest annab märku ka nurgas seisev kollane tolmuimeja. „Kuna kirik asub suure liiklussõlme keskmes, siis ringleb siin meeletult tolmu ning eriti just maali ümber ventilatsiooniavas,” selgitab Hiiop. Maali kallale tolmuimejaga tema sõnul aga kindlasti ei asuta.

Loe lähemalt, kellega võrdleb Hiiop Johann Kölerit ja kust on kunstnik Kristuse maalimiseks inspiratsiooni saanud?

« Avalehele 5 Kommentaari