Harjumaa saab kaks uut perrooni. Üks peatus tuleb Tallinna kesklinna, Pärnu maantee viadukti juurde, ja hakkab kandma Kitseküla nime.

Jalgpallistaadioni naabruses vastvalminud Veerenni-Tehnika ühendustee ristmiku kõrval on raudtee maa-ala neljapäeva hommikul saginat täis. Aktsiaseltsi Viater Ehitus meistrid ehitavad siia 30-meetrised ooteplatvormid, eurostandardile vastavad trepid ja kaldteed ning ootepaviljoni.

Esimesena läheb juulis käiku Laagri Maksimarketi taga Urda peatuskoht. Juulis-augustis saavad ehitajad valmis Kitseküla peatuse. Septembrini läheb töödega Urdast kaks kilomeetrit Saue pool tulevase tööstuspargi äärses Padula peatuses, kus praegu on käsil raudtee tõstmine ja pooleli mullatööd.

Abiks euroraha

Peatuskohad ehitatakse Euroopa regionaalarengufondi toetusega, ühes projekteerimisega maksab ettevõtmine 10 miljonit krooni.

Kui Urda ja Padula peatusi läbivad üksnes elektrirongid, siis Kitseküla sobib ka Edelaraudtee diiselrongidele. Edelaraudtee müügijuht Annemari Oherd ütles, et praegu pole veel otsust, millal või millised rongid Kitsekülas peatuma hakkavad.

“Kuna seda võimalust veel pole, ei oska hetkel kavasid seada,” ütles Oherd. “Kui selle jaoks on vajadus, sõiduplaan seda lubab ja reisijad soovivad, siis ma ei näe põhjust, miks meie rongid ei võiks seal peatuda.”

Peatust saaksid Oherdi sõnul kasutada Tartu ja Narva suuna rongid, mitte aga Viljandi poole sõitvad, sest raudtee hargneb enne Kitseküla peatust. Nii jääb Viljandi, Rapla ja Pärnu suuna rongide peatuseks endiselt Tallinn-Väike.

Pargi & Reisi on tulemas

•• Elektriraudtee juhatuse liikme Kuldar Väärsi sõnul tasub praegustes hinnatõusutingimustes rajada Pargi & Reisi parklaid, et soodustada ühistranspordi kasutamist. Elektriraudtee äärde sobiks P&R parkla Väärsi sõnul Raasiku valda Aruküla ja Raasiku jaamade juurde, Turbast ja Haapsalu poolt tulijatele Riisipere jaama juurde ning Tallinna Pääsküla jaama juurde. “Kolmekuulisel katseperioodil pole mõtet, P&R parkla vajab sissetöötamist vähemalt kaks aastat,” ütles ta.

•• Transpordiameti arenguosakonna peaspetsialisti Aado Kuuse sõnul on elektrirongide peatumiskohtade äärde linna teemaale Pargi & Reisi parklate rajamist Pääsküla kanti küll arutatud, ent kindel projekt puudub.

•• Tallinnas on praegu neli tasuta P&R parklat – ainsana tööpäeviti kella 7–19 valvatav parkla Pirital Regati maja taga ning valveta parklad Pärnu maanteel Kalevi peatuses politseimaja juures, Paldiski maantee 221 trollide lõpp-peatuses ja Peterburi tee 64 kaubanduskeskuse juures.