"Analüüs näitab, et arvestamata on jäetud Harjumaal registreeritud autode igapäevane liiklusvoog pealinna ja tagasi ning tegelik lennuliikluse müra," rääkis olmemüra kahjulikest mõjudest juba pikemat aega huvitunud Riigikogu liige Tõnis Kõiv.

Rongide müra puhul on Kõivu sõnul arvestatud Soome ja Rootsi raudteede veeremite, aga mitte Eestis liikuvate ameerika vedurite andmeid.

"Tööstusettevõtetest on arvestatud ainult tosinat, kuigi näiteks Riias on sarnasel mürakaardil üle kolmesaja ettevõtte," märkis Kõiv.

Kõivu arvates ei hooli Eesti pealinna tänased juhid linnaelanikest ja linnaelanike tervisest, mille ilmekaks näiteks on suhtumine stressi põhjustavasse olmemürasse. "Ligi aasta on hilinetud mürakaardi koostamisega ning tänane tulemus on vägagi kaheldava väärtusega."

Euroopa Parlamendi ja Nõukogu direktiivi kohaselt tuleb strateegiline mürakaart koostada kõikides Euroopa Liidu territooriumil asuvates üle 250 000 elanikuga linnastutes. Eestis mahub nõude alla Tallinn.