Averonika Beekmann Türi ühisgümnaasiumist teab enda õpilaste seast ühte õpilast, kes on lugenud e-raamatut, kuid seda kahjuks inglise keeles. „Meil on praegu toimuva arutelu taustal muidugi [e-raamatute] teemast tundides juttu olnud ja õpilastele valdavalt meeldivad vanamoelised raamatud, mida saab käega katsuda ja lehitseda,” sõnas Beekmann. „Küsisin 12. klassi õpilaste käest, kas e-raamatud võivad meelitada õpilasi rohkem lugema, kuid vastus oli üsna üheselt „ei”.”

Pelgulinna gümnaasiumi õpetaja Piret Joalaid tunnistas, et ka tema ise eelistab, et õpilased loeksid paberraamatuid. „Lapsed on tihtipeale niigi palju arvutis ja vaatavad helendavat ekraani ning seepärast näeksin meelsamini, et nad loeksid paberraamatuid,” ütles ta. „Mul on samas õpilasi, kes loevad e-raamatuid, aga ainult seepärast, et lugerit on kergem kaasas kanda, nagu nad ise ütlevad. Küsisin just möödunud nädalal 9. klassi õpilastelt, kumba nad eelistavad, kas e- või paberraamatut, ning enamik vastas, et paberraamatut.” Elektroonilisi vahendeid kasutavad õpilased õpetajate sõnul pahatihti raamatukokkuvõtete lugemiseks, et neile toetudes lugemiskontrollist läbi saada.