Keskerakond

6 punkti

Toetame rahvuslikul kapitalil põhineva lennukompanii Estonian Airi säilitamist ja arendamist. Läbirääkimised ja reklaam. Majanduse tutvustamine. Eesti majanduse, inimese heaolu ja võimaluste/vahendite kasv tekitab nõudluse uute sihtkohtade järele. Seega suurenevad lennumahud, mis on põhiline probleemküsimus. Suuremad mahud tähendavad ka suuremat tasuvust. Eesti inimeste sissetuleku kasv muudab Eesti potentsiaalsetele lennufirmadele atraktiivsemaks. Eesti ja selle nutika majanduse tutvustamine maailmas muudab meid maailmas hinnatud sihtkohaks.

Sotsiaaldemokraatlik

Erakond

12 punkti

Väikeriigi kohta on meil juba praegu üpriski muljetavaldav hulk otselende – rohkem kui 20 sihtkohta! Tallinna lennujaam teeb selle nimel ka pidevalt tööd, et otselende juurde saada. Uute sihtkohtade leidmise kõrval on oluline panustada ka olemasolevate ühenduste hoidmisse. Riik peab omalt poolt looma kõik võimalused, et ükski majanduslikult tasuv lend ei jääks siia tulemata. Et oleks lende, peab olema ka lendajaid. Kõik uued Eestisse loodavad rahvusvahelised töökohad aitavad kaasa sellele, et Tallinnast saaks lennata otse Euroopa suurlinnadesse.

Isamaa ja

Res Publica Liit

8 punkti

Euroopa lennundusreeglid peavad arvestama ääremaade eripäradega. Soovime Euroopa tasandil saavutada sellised regulatsioonid, mis võimaldavad Eesti lennundust senisest paremini korraldada ja vajaduse korral toetada.

Eesti Konservatiivne Rahvaerakond

5 punkti

Tuleb jätkata lennundusturu dereguleerimist, et odavlendude võidukäik jätkuks ja konkurents lennufirmasid sunniks. Aga tegelikult: kas ikka on vaja kõikidesse suurlinnadesse?

Eesti Vabaerakond

3 punkti

Siis, kui teised tahavad siia lennata. Meie tahtest sinna minna ei piisa.

Eestimaa Rohelised

7 punkti

Teeks nii, et teiste Euroopa riikide kodanikud tahaksid ja peaksid meie juurde lendama. Rohkem rahvusvahelisi asutusi Eestisse ja suur konverentsikeskus Linnahalli!

Eesti Iseseisvuspartei

1 punkt

Küsimustikule vastamine oleks poliitilisele repressioonile allumine ja me ei osale sellistes asjades.

1. Tuletame meelde, et eelmistel valimistel said kompassi poolt kõige rohkem hääli kristlikud demokraadid, tegelikkuses said aga 0,5%.
2. Teie meetodis esinev „spetsialistide” hinnanguga ristamine tähendab tegelikkuses meelevaldset ülbitsemist.
3. Tuletame meelde, et teie „spetsialistide” sisuline nimi on poliitiline prostituut.

Rahva Ühtsuse Erakond

2 punkti

Tuleb avada vastavad lennuliinid.

Eestimaa Ühendatud Vasakpartei

4 punkti

Ei usu, et meil lähiaastail on nii palju Moskvasse, Kiievisse, Prahasse, Antverpeni, Kopenhaagenisse, Hamburgi või Milanosse lennata soovijaid, et need lennud end õigustaksid. Tuleks hoopis mõelda, kuidas tagada parem ühendus Lõuna-Eestist Riiga ja Põhja-Eestist Helsingisse ja parandada koostööd nende lennujaamadega.

 

KOMMENTAARID

Tanel Kerikmäe: Üldiselt on arvamused siin üsna sarnased, ehk edestavad teisi seekord Vasakpartei, sotsid ja Reformierakond oma realistliku maailmapildiga. Keskerakonna ja IRL-i vastused on ka üldjoontes sümpaatsed, aga Vabaerakond jätab taas kibestunud mulje, seda isegi RÜE lausnaivismi kõrval. Rohelised antud teemas muljet ei avalda ja nende ääremaade poliitika võtmes on sõnavõtt isegi mõneti ootamatu.

Krister Paris: Siin vastanduvad selgelt kaks suunda. Kas mägi peaks tulema Muhamedi juurde või üritaks prohvet ise. Kumbki on õige: lennuühendused tekivad, kui on nõudlust. Aga Euroopalt tuleb iga hinna eest nõuda võrdset kohtlemist, et mingid anakronistlikud reeglid meid ääremaaks ei jätaks. Muidugi tuleb aru saada, et ühe keskmise Euroopa metropoliga võrduv rahvaarv meile palju muid võimalusi peale enese ülesmukkimise jäta.