“Kindlasti ei saa väita seda, et õnnetus olnuks tingitud vaid piloodi süüst,” kinnitas firma Enimex nõukogu esimees Vladimir Baulin. “Meie andmetel põhjustas õnnetuse mitme asjaolu kokkulangemine, milles suur osa oli kehvadel ilmastikutingimustel.”

Baulin lausus, et lennuõnnetuse põhjust uuriv komisjon ei saa mingil juhul katastroofi põhjuseks pidada lennuki ekipaaÏi eksimust. “Seda võib öelda vaid kohus,” lisas Baulin.

Lennuameti lennuintsidentide uurimise osakonna juhataja Tõnu Ader ütles, et lennuõnnetust uurival komisjonil on kindel versioon katastroofi põhjuse kohta. “Asjad on põhimõtteliselt paigas, kuid kuna nii mõnigi asi võib sümboolselt sõltuda komakohast, siis ei saa versiooni enne täpsustamist välja öelda,” sõnas Ader.

Ader ei soovinud täpsustada, kas versioon seab esiplaanile inim- või ilmastikuteguri. “Süüdi võib piloot alati olla, kuid õnnetuse põhjusi uuriv komisjon ei ole seda järeldust sõnaliselt välja öelnud,” lausus Ader.

Enimexi nõukogu liige Gennadi Lazurin ütles, et firmal on 23. jaanuarini aega esitada õnnetuse kohta komisjonile oma seisukoht. “Meie käsutusse on antud lennuki musta kasti de‰ifreeringud, kuid neid analüüsimatagi olen kindel, et lennuki kapten ei olnud juhtunus süüdi,” lausus Lazurin.

Tema sõnul on õnnetuse põhjusi uuriv komisjon juba jõudnud lõppjäreldusele, kuid ei soovi seda enne ametlikku uurimise lõppu avalikustada.

Tallinna–Kärdla liinil lennanud Enimexi reisilennuk AN-28 kukkus alla Hiiumaal Paladel möödunud aasta 23. novembril. Õnnetuses hukkus üks ning vigastada sai kümme reisijat. Hiljem suri haiglas õnnetuses raskelt vigastada saanud laps.