Ruhnlased on pahandanud juba mõnda aega Saare maavalitsusega, et see on mandrivahelise laevaühenduse korraldanud mit­te ruhnlaste, vaid Saaremaa Laevakompanii huvidest lähtudes. Lisaks liiga kallile laevapiletile häirib ruhnlasi liinigraafik.

Nii ongi Ruhnu vallavolikogu esimees Vello Kümmel esitanud majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsile ja re­gio­naalminister Siim-Valmar Kiislerile ettepaneku, et Saare maa­valitsuse asemel hoolitseks parvlaevaliikluse eest riik.

Praegu ruhnlastel mandrile pääsemisega muret pole. Kui väljas valitseb soodne lennuilm, saab neljal päeval nädalas lennukiga kas Kuressaarde või Pärnusse. Võrreldes suviste mandrile pääsemise kulutustega ei saa nuriseda ka lennupileti hinna üle – Pärnusse ja tagasi saarele pääseb saare püsielanik 100 krooni eest. Suvel parvlaevaga Pärnusse ja tagasi sõitmine võtab ligi 150 krooni.

Piletihindade asemel on ruhnlastele teinud teist aastat jutti muret hoopis turismituludest ilmajäämine. Kuna saarel pole tööstusettevõtteid ja kalapüüdmisest enam ära ei ela, on just turistide jäetav raha ellujäämiseks oluline. Möödunud aasta oli aga kõigile turismist elatuvatele ruhnlastele ääretult raske.

Laevaliikluse jätkumine ohus

Saarel majutusteenust pak­kuva Tiigi talu peremehe Priit Meeritsa hinnangul vähenes turistide arv peamiselt väga kehvalt korraldatud parvlaevaühenduse tõttu poole võrra. „Üks asi on see, et see on kallis, aga teine asi on veel see, et liiklus ei toimu mitte Ruhnu ja Pärnu vahel, vaid Munalaiu sadama ja Ruhnu va­hel,” rääkis Meerits.

Turistile maksab Ruhnu ja tagasi sõit Munalaiu sadama kaudu 900 krooni. Kusjuures talvel saab lennukiga saarele ja tagasi 400 krooni eest.

Eelolev turismihooaeg võib veel raskemaks kujuneda, sest endiselt püsib õhus võimalus, et kevadise navigatsioonihooaja alguses ei käivitu Ruhnu ja Saaremaa ning Ruhnu ja Munalaiu sadama vaheline laevaliiklus.

Maavalitsus: parvlaevad jäävad

•• Täna istuvad Saaremaa Laevakompanii ja Saare maavalitsuse esindajad maha, et Ruhnu laeva­liikluse jätkumises ja võimalikus lisadotatsioonis kokku leppida.

•• Maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Mika Männiku sõnul taotleb laevakompanii mullusest kümnendiku võrra suuremat toetust.

•• Männiku sõnul ei nõustu maa­valitsus mitte mingil juhul sellega, et Saaremaa Laevakompanii Ruh­nu-reisid lõpetab. „Kehtiv seadus ei võimalda tegelikult ühepoolselt liiniveolepingut üles öelda,” selgitas Männik.

•• Saaremaa Laevakompanii te­gevjuht Tõnis Rihvk on varem nimetanud Ruhnuga laevaühenduse lõpetamist meediapoolseks ülevõimendamiseks.