Linnavalitsuse seitsme aasta liiklusohutusprogrammi uudiseks on tulevikus Russalka ristmikul ühissõidukirada jälgiv nn pilootkaamera ja vanalinna parkimist jälgiv salvestaja.

Kava järgi on Tallinna visiooniks olla “turvalise liiklusega linn, kus liiklejad arvestavad üksteisega ja kus ei aktsepteerita liikluses ühegi liikleja hukkumist ega rasket vigastust”.

Transpordiameti juhataja Andres Harjo sõnul ei jää dokument sahtlisse ja esimesena võetakse sihikule jalakäijate ohutuse suurendamine. Ametis asub tööle liiklusohutusspetsialist ja loodavasse liiklusnõukokku kutsutakse ka abilinnapead.

“Praegu jääb natuke poliitikute kaasamisest puudu,” ütles Harjo. “Tegemised jäävad tegemata, sest polegi kellelegi tõestada, et oleks vaja teha. Läbi nõukogu saame algatada suuremahulisi muudatusi.”

Esimese reaalse uuendusena pannakse liikluskorralduse valdkonda kureeriva abilinnapea Jaanus Mutli sõnul Russalka ristmikule üles kaamera, mis salvestab ühistranspordirajal sõitvaid liiklushuligaane. “Tahaks lähema kahe nädala jooksul kaamera üles saada,” ütles Mutli.

Hollywoodi-esine vaatluse alla

Pilootprojektiks valitud koht on abilinnapea sõnul ühissõidukiradadest kõige vähem probleemne, sest osaliselt on rada teistest sõiduradadest betoonplokkidega eraldatud. “On üksikuid “tdÏigitte”, kes seal sõidavad, ja nende andmed tahame anda politseisse,” kinnitas abilinnapea Mutli.

Kui kauaks “pilootkaamera” üles jääb ja millal lisanduvad järgmised kaamerad, pole veel teada. Transpordiameti juhataja asetäitja Tiit Siimon ütles, et leping firmaga on sõlmimata, mistõttu on vara öelda partneri nime, tehingu maksumust ja tingimusi. “Kogu aeg filmida on väga kulukas,” ütles Siimon, et jäädvustatakse üksnes rikkujad.

Sellist rikkujate hirmutamise meetodit on kavas kasutada nädalavahetuseti vanalinnas Hollywoodi klubi esisel parkimisalal. Abilinnapea sõnul otsitakse esialgu võimalust filmida valestiparkijaid mõne naabruses asuva ettevõtte aknast, et tulemuste põhjal otsustada, kas kaamera osta või rentida.

Põhja politseiprefektuuri korrakaitseosakonna juht Kristian Jaani soovitas linnal kasutada ka automaatseid järelevalvesüsteeme – seada ohtlikumatele teelõikudele üles kaamerad, mõõta kiirust ja jäädvustada rikkujad. Automaatne kontroll eeldab seadusemuudatust ja see pole Mutli sõnul linna prioriteet.

Uus Maailm kui rahulik näidisala

•• Kesklinnas Pärnu maantee, Endla tänava ja Tehnika tänava vahel laiuva Uue Maailma elanikke koondav selts tegi linnavalitsusele ettepaneku muuta koduasum liikluse rahustamise näidisalaks Eestis.

•• Selts soovitab liiklust muuta esteetiliste lahendustega, mis tugevdavad kogukonnatunnet, vähendavad õnnetusi ja müra ning soodustavad jalakäimist või rattasõitu.

•• Uue Maailma elanikud tegid ettepaneku, et autojuhtidel takistataks punase fooritule vältimine Suur-Ameerika ja Koidu tänava kütusetankla kaudu. Luha ja Väike-Ameerika tänava õnnetusrohkele ristmikule soovitab selts Berliinist Kreuzbergi linnaosast malli võttes rajada miniring ja laiendada kõnniteid või kujundada ristmik autovabaks väljakuks.

•• Abilinnapea Jaanus Mutli sõnul peetakse läbirääkimisi edasi pärast ettepanekute täpsustamist. “Liikluse rahustamisega oleme juba korduvalt tegelenud,” ütles ta.

•• Rattasõidu propageerimiseks avas Uue Maailma Selts pühapäeval ka Velokuuri.