“Tuntuse poolest on Viru Valge kindlasti kõige kõvem kaubamärk Eestis, kuid kõva kaubamärk ja müügiedu ei käi alati koos,” märkis Liviko konkurendi Havistra Eesti juhataja Evald Pärni. Havistra korraldab Ofelia toodangu müüki.

Kohaliku viinaturu liiderkaubamärk on Saaremaa Vodka. Pärni sõnul üritab Liviko klassikalise toote välimuse muutmisega Saaremaa kannule tõusta. “Nad kaotasid turgu ja tahavad nüüd uuesti turule tulla,” lausus Pärni. “Saan Ofelia tellitud uuringuandmetele tuginedes öelda, et Viru Valge müük on kaks korda väiksem kui Saaremaa oma, aastaga kukkus Viru Valge müük 30-40 protsenti.”

Vastupidiselt Pärni arvamusele on Liviko turundusdirektori Janek Kalvi sõnul allajäämine Saaremaa viinale napp. Järgmise aasta jooksul tahab Liviko Viru Valge tõsta kodumaiste viinade seas Eesti juhtivaks kaubamärgiks.

Liviko alustab sellel nädalal Viru Valge villimist uude spetsiaalselt kujundatud ühekordse kasutusega ja konkurentide toodetega võrreldes kõrgemasse pudelisse. Uuendatud on etiketti ja maitseomadusi, järgmisel nädalal lisandub imagokampaania.

Kaubamärgi väärtuse hoidmiseks kasutatakse ühekordset pudelit, mis lisab toote letihinnale paarkümmend senti. Tootesarja uuendamiseks ja ümberkorraldusteks investeerib Liviko ligi kaks miljonit krooni, millele lisanduvad turundus- ja kampaaniakulu.

Pärni hinnangul oleks seda saanud teha odavamalt.

Liviko uus juhtkond ja nõukogu on firma lühikese ajaga tõstnud taas jõulise turunduse ja tootmisega ettevõtteks.

Konkurendi Remedia kommertsdirektor Sirje Potisepp lausus, et Liviko on uskumatult kiiresti turul kerkinud. “Arvasin, et tõusuks kulub vähemalt aasta, kuid Liviko tõusis kolme-nelja kuuga.”

Remedia kavandab Liviko jälgedes samasuguseid uuenduskuure, mida täpsemalt, seda Potisepp ei kommenteerinud.

“Ühelt poolt vajab turg uuendusi ja teisalt, Viru Valge tooteiga sai läbi ja ligines ohtliku languse lõpule,” ütles Potisepp.

Liviko selle aasta nelja kuu kasum oli üle kaheksa ja netokäive üle 97 miljoni krooni. Viina Liidu andmeil on Liviko turuliider nii kange alkoholi kui ka valge viina osas. Viru Valge moodustab firma siseturu müügikäibest 23 protsenti. Liviko aktsiate kontrollpakk kuulub NG Investeeringutele.