Kaks päeva Eestit kimbutanud lumetuisk põhjustas suurima ohvrite arvuga liiklusavarii neljapäeva õhtul Läänemaal, kus Saaremaale suundunud sõiduauto Îiguli sõitis suure kiirusega tagant otsa tee ääres seisnud veoautole Scania. Lihula vallas Risti–Virtsu maantee 34. kilomeetril juhtunud õnnetuses said surma sõiduauto juht, Jõgevalt pärit Heino (57) ning tema kõrval istunud Kuressaare elanik Liilia (53).

Lääne politseiprefektuuri teabetalituse juhtivinspektori Mari-Ann Allpere sõnul said avariis tõsiselt viga ka hukkunud Liilia tütar Ilona (32) ja Urve(54), kes toimetati Läänemaa haiglasse koljuvigastustega. Kergemalt pääses õnnetusest Ilona poeg Martin (5).

“Veoauto juhi sõnul oli õnnetus väga hirmus,” lausus Allpere. “Ta oli teepervel vaid minutiks peatuse teinud, sest arvas, et kuuleb mootorist kahtlast klobinat. Kuid lumetuisk oli nii kõva, et sõiduauto juht eesseisvat veoautot ei märganudki.” Enne seda oli Läänemaal kaks inimelu nõudnud liiklusõnnetus tänavu Taebla vallas.

Eesti Päevaleht teatas juba eilses lehes veel kolmest neljapäeval surmaga lõppenud avariist, millest kaks juhtus Harjumaal ja üks Võrus. Kokku sai neljapäeval juhtunud avariides vigastada 7 inimest.

Eile juhtus liikluspolitsei andmeil ainus inimvigastustega liiklusõnnetus Tallinnas lauluväljaku lähistel, kus põrkasid kokku kaks Fordi. Avarii põhjustas linnast välja suundunud Fordi kaldumine vastassuunavööndisse. Suvekummidega Fordis sai juhi kõrval istunud naisterahvas tõsiselt vigastada.

Tallinna Autobussikoondise (TAK) direktor Mati Mägi lausus, et liiklusolud Tallinnas olid mõlemal päeval kohutavad. “Talv tuleb nagu ikka teepuhastajatele ootamatult,” sõnas Mägi. “Eriti jättis soovida kesklinna tänavate puhastamine, ehkki need peaksid olema just kõige paremini korda tehtud.”

Mägi sõnas, et neljapäeval kirusid TAK-i bussijuhid kõige rohkem Narva maantee ja Pirita tee puhastamist, kuna jäi mulje, et teid pole üldse puhtaks lükatud. “Midagi kiitvat Tallinna tänavate kohta küll öelda ei saa,” lisas Mägi.

Maanteeinfo teabejuht Karl Talts lausus, et eile aitas õnnetusi vähendada see, et autojuhid olid muutunud ettevaatlikumaks, samuti olid teeolud paranenud. “Enam ei olnud teed nii jäised ja suurtel teedel sai sõita 80–90-ga või kiireminigi,” ütles ta. “Ainuüksi Harju maakonnas kulus teede liivatamiseks sadu tonne soola, väiksemates maakondades 50–60 tonni.”

Samas tõdes Talts, et teepuhastajad suutsid puhastada vaid suuremaid maanteid ja põhiteid. “Kuid ikkagi oli näiteks ka neljarealistel eraldusribaga teedel ühes suunas vaid üks rida lumevaba ja teine soolalumesegune. See muutis näiteks ka möödasõidud küllaltki riskantseks,” rääkis Talts.