Aprilli viimasel päeval esitles oma värskeimat loomingut ka Lilli Jahilo, kelle sulnis ateljee­disain oli sel korral jõudu ammutanud kuurordiromantikast. Tavapärastele pastelsetele roosadele ja rohelistele sekundeerisid erepunane ja palju puhasvalget.

Diana Denissova kollektsioon „Aiapidu” tõi silme ette paralleelid Tiina Talumehe viimase spektaakliga – nii lõigete, kangavaliku kui ka värvipaleti puhul. Tundub, et Foorumi keskuse fuajeesse oli paigaldatud vikerkaarepomm, sest polnud vist puhast värvi, mida disainer ei oleks kasutanud. Silueti osas lõikasid end sisse 1920-ndad, millele oli antud kerge 1980-ndate nihe (läikivad kangad ja sambasatsid!). Ja muidugi oli eesti ateljeemoele omaselt etendus üdini naiselik ja romantiline, kuid tugeva estraadliku nihkega, mis iseloomustab just kartmatu verega slaavitare.

Tallinn Dollsi tulevärk

Ly Ranne mälestuseks korraldatud Ilutegija auhinnatseremoonia raames toimunud Montoni moesõu näitas kevadsuve kirjut palet – oli nii valget militaarsust, pastelset boheemlikkust kui ka puhtavärvilist konkreetsust.

Ühe viimase aja suurema moevaatemängu korraldas aga Tallinn Dolls oma teise sünnipäeva puhul. Kumus korraldatud sõu oli tõeline popkultuuri tulevärk, sidudes moodi muusika, foto ja elukunstiga – ideaalne kontekst Karolin Kuusiku loodud kollektsioonile.

Tallinn Dolls esindab vapralt väikeseeriatootmist, mis püüab olla isikupärane, kuid mitte mingil juhul liiga ehmatav. Sõud alustasid 1950-ndate stiilis armsad nukulikud komplektid, pealaest jalatallani läbi mõeldud.

Ruudukangad ja väikesed mustrid rääkisid lolitalikke lugusid, kelmikad lipsukesed ja papist kuningakroonid tõid kilde lapsepõlvest tänapäeva.

Paar selgema vormiga siluetti mängis kuninga rolli lapsepõlve mängumaal. Teise teemaga astus Tallinn Dolls palju troopilisematele radadele, näidates käredaid värve, edevaid tekstuure ja n-ö killer-kontsi. Ka siluett muutus palju konkreetsemaks ja kohati isegi futuristlikuks – seda eriti tänu optilise efektiga trükikangastele. Papagoid peas viitasid edevuse laadale ja moepiraatlusele.

Viimase teemana pöörasid nukud ette oma õrnema pale ja ilmusid lavale tolmukarva jumalanna kleitides. Rammusad palmikud, kerged krooked ja ümarad kraed kandsid kindlalt Karolin Kuusiku isikupära.