Georg Otsa nimelise Tallinna muusikakooli 10. klassi õpilase Martinsoni kinnitusel ei saa koolist väljalangevust ja kahanevat õpimotivatsiooni panna üksnes kohustusliku kooliprogrammi süüks, kuid õppekavamuudatusega saab riik siiski olukorda parandada. Martinson tõstis esile koolides väljaarendamata kutse- ja karjäärinõustamissüsteemi. “Valdavas enamikus koolides seda ei ole,“ ütles ta ja rõhutas, et ometi vajab kutse- ja karjäärialast nõustamist ning infot nii põhikooli- kui ka gümnaasiumilõpetaja, kes ei ole oma valikutes kindel. Maakonnakeskustes paiknevast ühe nõustajaga keskusest Martinsoni kinnitusel ei piisa.

Lisaks napib õpilastel koolis valikuvõimalusi. “Kui kohustusliku programmi kõrvale saab valida vaid kahte keelt, siis võtab ikka kurvaks küll,“ rääkis Martinson.

Tema hinnangul ei püütagi õppekavaarenduses kohustuslikkuse osa vähendada või tehakse seda ainete kaotamise või omavahelise kummalise integreerimise näol, mille näiteks ta tõi inimeseõpetuse.