Eesti Päevalehe andmeil sai Paltsile viimaseks tilgaks karikas Toivo Ninnasele (pildil) alluva säästva arengu- ja planeerimise ameti (SAPA) tee-ehituse spetsialistide antud kommentaarid Eesti Päevalehele, et Tartu maantee läbimurde ehitusauk tuleb sealolevate kütte- ja veetrasside lõhkikülmumise kaitseks kevadeni osaliselt liivaga täita.

Palts heitis Ninnasele ette, et Tartu maantee läbimurde ehituse puhul on tehtud palju protseduurilisi apsakaid.

“Ma ei sooviks kommenteerida, kas linnapea tegi Ninnasele märkusi,” lausus nõupidamisel viibinud abilinnapea Liisa Pakosta. Tema sõnul langetati küll otsus ehitus talveks konserveerida, kuid selleks kasutatakse ilmselt liiva asemel kivivilla.

“Loomulikult ei oleks liivaga ehitusaugu täitmine mõistuspärane tegevus,” ütles Ninnasega viimastel kuudel Harju tänava kitsendamise küsimuses vägikaigast vedanud Pakosta. “Pealegi võinuks konserveerimist alustada varem, sest täna on juba hilja avastada, et läheb külmaks.”

Pakosta sõnul pole normaalne ka see, et muinsuskaitsjatega toimuva vaidluse tõttu on kogu ehitus pikemat aega suletud olnud, ehkki üle 4200 ruutmeetri suurusel krundil asuvad vaidlusalused varemed vaid 120 ruutmeetrisel alal.

Ninnaselt ei õnnestunud Eesti Päevalehel eile kommentaari saada, kuid Raepressi vahendusel teatas abilinnapea, et praegu koostatakse projekti, kuidas ja mis vahenditega läbimurde ehitus konserveerida.

“Kõige elementaarsem ja üks võimalikest vahenditest on liiv. Samas tuleb kaaluda ka teisi võimalusi,” ütles Ninnas. Tema sõnul võiks kasutada näiteks kivivilla, mida on ka kevadel ehituse jätkudes kergem eemaldada kui liiva.

Tallinna ühe suurima teeremondi- ja ehitusettevõtte AS-i Talter tegevdirektor Tarmo Trei lausus, et Tartu maantee läbimurde ehituse konserveerimine talveks oli hädavajalik.

“Puhttehnoloogiliselt on see täiesti õige,” kinnitas ta. “Ma ei välista ka, et liiv on konserveerimiseks kõige õigem lahendus, sest kõik sõltub ju hinnakalkulatsioonidest. Ma ei arva, et teised lahendused oleksid kergemad või odavamad.”