Alale planeeritakse 64 tootmismaa, 110 väikeelamumaa ja 60 korruselamumaa krunti umbes 4000 inimesele. Detailplaneeringu koostamisel on arvestatud olemasoleva loodusliku keskkonnaga ning kavandatud teede läbimurretega.

„Julgeme väita, et tegu on nii Pärnu kui Eesti lähiajaloos suurima detailplaneeringuga,“ sõnas Pärnu abilinnapea Mart Alliku „Planeeringu eesmärk on arendada Pärnut kui oluliste transiiditeede keskmes asuvat linna, kasutades ära endised sõjaväealad ning arvestades nii kavandatud teede, sildade kui looduse ja kultuuripärandiga. Tegu on terve uue linnajao planeerimise ja ehitamisega koos sinna juurde kuuluvate kommunikatsioonide ja infrastruktuuriga.“

Loode-Pärnu alal planeeritakse 64 tootmismaa, 110 väikeelamumaa ja 60 korruselamumaa sihtotstarbega krunti umbes 4000 inimesele.

Planeeritavast alast enamuse moodustab olulise kasutuseta, võsastunud ja metsastunud ala, mis Teise Maailmasõja järgseil aastail oli nõukogude sõjaväelennuvälja kasutuses. Planeeritavale alale jääb ka osa Uus-Sauga linnaosa elamurajoonidest, Vana-Sauga tn äärne väiketootmispiirkond, Tallinna mnt äärsed Ülejõe linnaosa väikeelamu- ja äripiirkonnad.

Olulisemad haljastuselemendid on Loode-Pärnu alal Uus-Sauga tn äärne Sauga mõisa ajalooline allee ja metsaalad endise sõjaväelennuvälja territooriumil. Olulisemad metsaalad kuuluvad vastavalt planeeringule säilitamisele.

Üks olulisemaid osasid detailplaneeringus on tööstusküla. Pärnu linna eesmärgiks on välja arendada 30 hektaril tööstusküla, aidates ala varustada vajaliku tehnilise infrastruktuuriga. Loode-Pärnu alale rajab linn side-, elektri, kanalisatsiooni ja veetrassid, gaasivarustuse, välisvalgustuse ning soojavarustuse.

Koostatud on Loode-Pärnu tööstusala äriplaan. Planeeritaval alal on soodne asukoht transiiditeede, sadama, raudtee ja lennujaama läheduses. Vastavalt tehtud uuringutele on ettevõtjatel olemas huvi laieneda ja ümber paikneda rajatavale tööstusalale. Loode-Pärnu tööstusalast on rohkem huvitatud ehitusvaldkonna, tööstus-, kaubandus- ja transpordiettevõtted.

Läbi planeeritava ala, endise sõjaväelennuvälja teedel ja Savi tn pikendusel, toimub kaubavedude otsetee Tallinna mnt-lt Vana-Pärnu kaubasadamasse. Endise sõjaväelennuvälja ala teed on asfalt-, kruusa- ja betoonkattega, kahesuunalised kunagisi sõjaväeobjekte ühendanud teed. Planeeritava ala ja selle kontaktvööndi ainus väljaehitatud jalgrattatee on Tallinna mnt-l, Ehitajate tee ja Rohu tn vahelisel lõigul.

Kavandamisel on Pärnu kiirtee (Via Baltica), mis ühendaks linna sisenevaid maanteid ja tagaks kiire ja ohutu liikluse läbi linna.. Kiirtee ühendab sadama, lennujaama, raudtee kauba- ja reisijaama ning sellega on ühendatud linnasisesed põhitänavad.

Ala planeerimisel arvestati järgmiste planeeringute ja dokumentidega: Pärnu linna arengukava aastateks 1999-2005, Pärnu linna üldplaneering, Pärnu linna ettevõtluse arengukava, Pärnu linna logistika arengukava, Vana - Pärnu kaubasadama tee eelprojekt. ning Uus-Sauga tn 60 kinnistu, Lille tn 2a kinnistu, Kilgi tn 4 kinnistu, Sauga jõe ja Uus-Sauga tn vahelise ala detailplaneeringud.