Viimasel kahel nädalal toimunud kaardimaksete probleemid on erandlikku laadi – häireid kaardimaksetega esineb ikka, aga harilikult mitte nii tihti. Viimased märkimisväärsed Swedbanki tehnilise poole põhjustatud katkestused olid enam kui aasta tagasi.

••Mis täpsemalt selliseid katkestusi põhjustavad?

Kaardimaksed on valdkond, kus peab veatult toimima hulk osapooli – kaardikeskus, sidepakkuja ning lõpuks see pank, kes pakub makseteenust ja see pank, kelle kaardiga inimene maksta soovib. Katkestuste põhjuseid on erinevaid, klient näeb arusaadavalt aga panga probleemi, kelle kaardiga ta maksta püüab. Viimasel kahel nädalal toimunud kolme katkestuse puhul oli näiteks ühel juhul probleem kaardikeskusega ja kahel juhul Swedbanki teenustega.

••Inimesed peavad seeläbi ju silmitsi seisma ebamugavustega, kus nad ei saa enda raha kasutada. Kes selle eest vastutab?

Moraalselt ei ole mingit küsimust – oleme meie IT-ga seotud häirete puhul paraku õigustatult inimeste pahameele ära teeninud ning uurime põhjalikult toimunu põhjuseid, et edaspidi sarnaseid probleeme ennetada.

••Kas klientidel on õigus esitada kellelegi ka kahjunõue?

Kui keegi on kandnud kahju, mida on võimalik selgelt rahasse ümber arvutada, tuleks pöörduda panga poole. Ajalooliselt on ette tulnud nii olukordi, kus materiaalse kahju kannab kliendi ees Swedbank, kui ka situatsioone, kus nõuame lõpuks kahju sisse tegelikult vastutajalt – olgu selleks sideteenuseid osutav ettevõte või mõni muu maksete eduka õnnestumisega seotud osapool.